تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
امیر دریادار "حبیب‎الله سیاری":

" ناو هواپیمابر" می‎سازیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره پروسه ساخت ناو هواپیمابر گفت: بنا به دستور این کار را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۷۴۷۳
حبیب الله سیاریاخبار معاصر: امیر دریادار" حبیب‌الله سیاری"، فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره پروسه ساخت ناو هواپیما بر اظهار داشت: بنا به دستور این کار را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی پروسه ساخت ناو هواپیمابر آغاز می‌شود گفت: هر زمان دستور بیاید این کار را انجام خواهیم داد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای خودکفا در صنعت تجهیزات دریایی است که انواع تجهیزات نظامی را می‌تواند بسازد و تا کنون انواع موشک‌های ضد کشتی و شناورهای سطحی و زیرسطحی به دست متخصصین نیروی دریایی ارتش ساخته و به این نیرو الحاق شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی به حدی از خودکفایی دست یافته که محصولات نظامی مورد نیاز نیروهای مسلح با همکاری ارگان‌های سازندگی ارتش، سپاه و وزارت دفاع به صورت بومی ساخته می‌شود.

یکی از محصولات نظامی پیشرفته دنیا ناوهواپیمابر است که کشورهای متمول از جمله فرانسه، ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه از آن برای اهداف بین‌المللی استفاده می‌کنند؛ برای مثال ناوهای جنگی "یو اس اس رونالد ریگان"، "یو اس اس جان نیمیتز" ایالات متحده، "شارل دوگل" فرانسه و "الکسی کوزنیتسف" فدراسیون روسیه برای ماموریت‌های بین‌المللی را انجام می‌دهند که در منطقه غرب آسیا در خلیج فارس و ناو هواپیمابر روسیه در بندر "طرطوس" سوریه برای انجام ماموریت مشاهده شده است.


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز