تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۵.۹۹°

۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
مدیر BBC؛

داعش که "زیاد" تروریست نبود

رسانه بی بی سی که از به کار بردن واژه تروریست برای داعش خودداری می‌کرد پس از حملات پاریس پیرامون مقابله با چنین حوادثی راهکار ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۷۴۸۰
اخبار معاصر: شبکه بی بی سی فارسی در طول ظهور و فعالیت داعش در منطقه غرب آسیا، چرخش مواضع گوناگونی را داشته اما آنچه واضح است تمام این فعالیت ها در راستای حمایت از این گروه تروریستی قرار دارد و امروز این حمایت و گردش موضع موزیانه، تبدیل به سرگیجه هایی برای آنها شده است.

شبکه بی بی سی

اما جالب است بدانید این رسانه در ادعایی مضحک، داعش را "زیاد" تروریست نمی داند در حالی که حتی ایالات متحده امریکا نیز در تعریف تروریسم قائده ای به نام تروریسم خوب و بد دارد ولی بی بی سی بسیار علنی تر در تعریف از داعش گام بر می دارد.


در حالی که اعتراض ها و عصبانیت مخاطبان بی بی سی از این شبکه، به دلیل تروریست ندانستن عناصر وحشی داعش هنوز ادامه دارد، مدیران بی بی سی علت رفتار وقیحانه خود را توضیح داده و اعلام کردند که آنها فقط به تروریست ها، تروریست می گویند، ولی به پیکارجوها و شورشیان، پیکارجو و شورشی می گویند و تکفیری های داعش، زیاد تروریست نیستند!

صادق صبا، مدیر بی‌بی‌سی فارسی در خصوص اینکه چرا رسانه متبوع وی به مزدوران آدمکش داعش، تروریست نمی‌گوید چنین لفاظی می‌کند: ما وظیفه اصلی بی‌بی‌سی را گزارش دقیق، بی‌طرفانه و بی‌کم و کاست خبرهایی می‌دانیم که در سراسر جهان روی می‌دهد. بی‌بی‌سی بیش از نود سال است که برنامه پخش می‌کند و به عنوان یکی از معتبرترین رسانه‌های دنیا شناخته شده است.

شبکه بی بی سی

بی بی‌سی معتقد است که استفاده از صفت "تروریست" برای افراد و گروه‌ها نه تنها کمکی به درک بهتر رویدادها نمی‌کند بلکه ممکن است حتی ذهن مخاطبان را مخدوش کند…بی‌بی‌سی وظیفه خود را در این می‌داند که اگر گروهی جنایت هولناکی مرتکب شده آن را با دقت و در اسرع وقت و به طور کامل و مسئولانه گزارش دهد… ما تنها تاکید داریم که از داوری ارزشی پرهیز کنیم … ما در بی‌بی‌سی اگر از صفاتی مثل تروریست استفاده کنیم در واقع وارد موضع‌گیری سیاسی می‌شویم و جهت گرفتن کاملا بر خلاف سیاست رسانه‌ای بی‌بی‌سی است
!!!

بی بی سی، امیدوار است مخاطبانش، تصاویر و فیلم های وحشیگری های تروریست های گردآوری شده از افغانستان، عربستان، قطر، بحرین، چچن، داغستان، انگلیس، آلمان، استرالیا، امریکا و ده ها کشور دیگر در عراق را که خود تکفیری ها با افتخار آنها را منتشر می کنند، ندیده گرفته و باور کنند که این ها فقط شنیده ها هستند و پیکارجویان و شورشی های سنی عراقی! آنقدرها هم بد نیستند و فقط با سیگار و زیاد تلویزیون تماشا کردن مخالفند.

کشتن هزاران نفر در سوریه و به نمایش گذاشتن فیلم های سر بریدن با وقاحت تمام، گورهای دست جمعی که تمامی ندارد، تجاوز به زنان و کودکان، قاچاق، تخریب و فروش آثار باستانی، فروش غیر قانونی نفتو.. برای خطاب کردن یک گروه به عنوان تروریست کافی نیست؟! شاید آقای صبا جنایاتی هولناک تر از این هایی که نام برده شد سراغ دارد و به همین دلیل حیفشان می آید واژه تروریست را برای این گروه خرج کنند!!!!

جانی ترین آدمکش های تاریخ ظهور کردند و بی بی سی برای درک بهتر انچه این گروه آنجام می دهد از به کار بردن واژه تروریست خود داری می کند آیا این جهت گرفتن نیست؟

اخیرا نیز شاهد چرخش دیگری از سوی این رسانه بودیم.

 با رخ دادن حوادث تروریستی پاریس که خود محل شدیدی از اعراب دارد! بی بی سی فارسی نظر دیگری درباره این وحشی های کم تروریست پیدا کرد ، هنگامی که خون های رنگین تر از مردم سوریه و عراق در پاریس ریخته شد، در کنار توجهات رسانه ای چند برابری، بی بی سی این تروریست ها را نه تنها خطرناک تلقی کرده بلکه برای مقابله با ان راهکار ارائه می دهد.

البته حمایت این رسانه از داعش فراتر از وازه ها می رود و کار به جایی می رسد که بی بی سی تریبونی برای این گروه تروریستی می شود.

این شبکه در اقدامی عجیب تریبون شبکه خود را به فردی با نام "مولوی عبدالرحیم مسلم دوست" که خود را از سرکردگان داعش در افغانستان می‌خواند اعطا کرده تا وی به تشریح دیدگاه های این گروه تروریستی و تطهیر جنایات انجام شده توسط داعش بپردازد.

این عضو وابسته به گروه تروریستی داعش در فرصتی که بی بی سی فارسی در اختیار وی گذاشت محورهایی چون "تخریب رقبای داعش در افغانستان"، "تطهیر چهره خونریز داعش" و "توجیه حملات داعش به دیگر گروه های تروریستی" را مطرح کرد.

شبکه بی بی سی

همچنین در تصاویر زیر نمونه هایی از حمایت های این رسانه به ظاهر بی طرف را از گروه تروریستی داعش می بینید از جمله؛ استفاده از کلمه رهبر به جای سرکرده،  استفاده از کلمه "پیکارجویان" به جای "تروریست‌ها" و گره زدن داعش به اسلام و مخالفت هر دو با دموکراسی!

شبکه بی بی سی


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز