تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°

۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

ترکیه یک جنگنده سوخو-24 روسیه را ساقط کرد + عکس

رسانه‌های ترکیه می‌گویند نیروی هوایی این کشور یک جنگنده را در مرز با سوریه ساقط کرده است. گزارش‌ها حاکی از این است که خلبانان این هواپیما با چتر بیرون پریده‌ است.
کد خبر: ۷۴۸۷
اخبار معاصر: گزارش‌ها حاکی از این هستند که این هواپیما توسط جنگنده‌های اف-16 ارتش این کشور ساقط شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که هواپیمای سرنگون شده از نوع سوخو-24 و متعلق به این کشور بوده است. در بیانیه این وزارت اعلام شده که این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.

در ادامه این بیانیه با اعلام اینکه خلبانان هواپیمای مذکور با چتر بیرون پریده‌اند گفته شده که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه نیز می‌گوید این هواپیما طی 5 دقیقه 10 بار برای خروج از حریم هوایی ترکیه اخطار گرفت اما پس از اینکه این اخطارها را نادیده گرفت توسط دو جنگنده اف-16 ترکیه هدف قرار گرفت.

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، بلافاصله پس از این رویداد از وزارت خارجه این کشور خواست درباره تحولات مرز این کشور با سوریه با ناتو، سازمان ملل و کشورهای مربوطه به مشورت بپردازند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز تأیید کرده که این هواپیمای جنگی متعلق به ارتش روسیه است.

خبرگزاری دولتی آناتولی می‌گوید این هواپیما در منطقه بایربوجاک سوریه، نزدیک مرز ترکیه، سرنگون شده است. مشخص نیست که جنگنده ساقط شده متعلق به چه کشوری بوده.

شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک نیز گزارش داده که خلبان این هواپیما در اختیار ترکمن‌هایی است که در چادرهای اردوگاه مرکزی ساکن هستند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که بالگردهای نظامی روسیه در منطقه در جستجوی خلبانان این هواپیما هستند.

در سال 2013 نیز اف‌-16‌های ترکیه یک جنگنده میگ-23 سوریه را ساقط کرده بودند.

پیشتر قرار بود سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، فردا به ترکیه سفر کند اما هنوز مشخص نیست که آیا این سفر انجام خواهد گرفت یا نه. اکنون قائم مقام ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز در آنکارا به سر می‌برد.

جنگنده سوخو-24 روسیه

جنگنده سوخو-24 روسیه

جنگنده سوخو-24 روسیه


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز