تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°

۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
اولین واکنش پوتین به انهدام جنگنده روسیه

این اقدام «خنجر از پشت» شرکای تروریست‌ها بود

رئیس جمهور روسیه در واکنش به انهدام جنگنده سوخو - ۲۴ ارتش این کشور اظهار داشت:« این اقدام خنجر از پشت شرکای تروریست ها در منطقه بود».
کد خبر: ۷۵۰۷
ولادیمیر پوتین

اخبار معاصر: رئیس جمهور روسیه در واکنش به انهدام جنگنده سوخو - ۲۴ ارتش این کشور در مرز سوریه و ترکیه توسط جنگنده های ترکیه اظهار داشت:« این اقدام خنجر از پشت شرکای تروریست ها در منطقه بود».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن و در واکنش به حادثه سرنگون شدن یک فروند جنگنده این کشور در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه گفت که این حادثه خنجری از پشت توسط دولت‌های حامی تروریسم است. 

رئیس جمهوری روسیه افزود که جنگنده‌های ما به هیچ شکلی ترکیه را تهدید نکرده‌اند.

وی گفت که این جنگنده در زمانی که ساقط شد در فاصله یک کیلومتری از مرز ترکیه بود. این جنگنده بر فراز پناهگاه‌های تروریست‌هایی در پرواز بود که از روسیه به سوریه آمده بودند. 

پوتین گفت: مقادیر زیادی نفت و محصولات نفتی از مناطق تحت کنترل تروریستها به ترکیه ارسال می‌گردد. داعش درآمد هنگفتی از تجارت نفت به دست می‌آورد و از حمایت ارتش‌های برخی کشورها بهره‌مند است. 

وی افزود:‌ سقوط هواپیمای سوخو-24 عواقب وخیمی بر روابط مسکو و آنکارا خواهد داشت. 

پوتین همچنین گفت:‌ «سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 در سوریه از چارچوب مبارزه معمولی با تروریسم فراتر می رود».

وی با اشاره به تماس ترکیه با ناتو پس از ساقط کردن جنگنده سوخو-24، این پرسش را مطرح کرد که آیا آنکارا به دنبال این است که ناتو را به خدمت داعش در بیاورد؟

رئیس جمهوری روسیه گفت که کشورش در مقابل جنایت‌هایی همچون حمله به جنگنده سوخو-24 کوتاه نخواهد آمد.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهور روسیه دیروز در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفته بود: ما متعهدیم که برخلاف برخی‌ها به شرکایمان از پشت خنجر نزنیم و هیچ‌وقت در پشت پرده اقدامی بر ضد دوستانمان انجام ندهیم و اگر اختلافی هم داشته باشیم، با صحبت به تفاهم برسیم.


انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز