تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

دستگیری متهمان اصلی پرونده آدم ربایی پرستار جوان

پرونده آدم ربايی در غرب استان تهران كه در اواسط آبان ماه سال جاري رخ داده بود، صبح دیروز پس از دستگيری دو متهم اصلی برای انجام بررسی های بيشتر، با ارسال به دادسرا وارد فاز تازه ای شد .
کد خبر: ۷۵۶۱
دستگیری آدم ربایاناخبار معاصر: 21 آبان ماه امسال  دختر جوان، حدودا ۲۰ ساله، به همراه خانواده خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی رفت و با طرح شکایت آدم ربایی از کاراگاهان پلیس آگاهی درخواست کرد متهمان به آدم ربایی را شناسایی و دستگیر کنند.

اظهارات شاکی

سحر، دختر جوان در اظهارات خود به کاراگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی گفت ، من پرستار بیمارستانی خصوصی در غرب استان تهران هستم، روز حادثه  برای بازگشت به خانه خود که در جنوب تهران قرار دارد سوار تاکسی شدم، ساعت حدودا هشت شب بود، راننده سمند زردرنگ و یک مسافر در جلو، در حال صحبت بودند که یکدفعه سرعت اتومبیل را بی دلیل زیاد کردند و آنها مسیر خود را به اتوبان تغییر دادند و به اعتراض من نیز توجهی نکردند. فردی که کنار راننده نشسته بود به عقب آمد و با چاقویی دو لبه مرا تهدید به مرگ کرد و همینکه من می خواستم جیغ بزنم که با یک لنگه کفش به دهانم زد و دیگر ساکت شدم و کیف دستی ام را به همراه موبایلم به آنها تحویل دادم، در حالی  که می خواستند از اتوبان خارج شوند سعی کردم در ماشین را باز کنم و بیرون بپرم، اما درها قفل بود و آنها نیز در حالی که داشتند محتویات کیفم را جستجو می کردند. من از فرصت استفاده کردم و به سمت در خودرو رفتم همین که در ماشین را باز کردم مردی که چاقو داشت به سمت من حمله ور شد و تا سر حد مرگ من را کتک زد . در همین حال با یک سگ که وسط جاده بود تصادف کردند، من از فرصت پیش آمده استفاده کردم و از ماشین بیرون پریدم، خدا را شکر نتوانستند با من کاری کنند و من که خود را در جاده ای فرعی می دیدم خودم را با پای پیاده به نزدیک ترین کلانتری رساندم.

آغاز تحقیقات پلیسی

بعد از ثبت اظهارات شاکی در کلانتری، پرونده به دست بازپرس امور جنایی، به دستور بازپرس سهرابی ماموران موظف به رسیدگی پلیسی ماجرای آدم ربایی و سرقت شدند .

دستگیری یک مظنون

دو روز بعد از این واقعه، ماموران به یک دستگاه خودروی سمند  زرد رنگ در پارکینگی حوالی نظام آباد مشکوک شده و به راننده آن دستور توقف دادند. راننده که حتی به سن مجاز دریافت گواهینامه نرسیده بود خودرویش توقیف شد و پس از بررسی پلیس راهور مشخص شد این خودرو دزدی است و راننده حتی گواهینامه هم ندارد. پس از بازداشت راننده توسط ماموران، خودرو به پارکینگ کلانتری نظام آباد منتقل شد و در آنجا مشخص شد یک عدد کیف دستی زنانه، حاوی مدارک یک خانم ناآشنا با صاحب اصلی خودرو، نیز در خودروی توقیفی وجود دارد، پس از بررسی و استعلام از سایر واحد ها مشخص شد  این خودرو، همان خودرویی است که زن پرستار به وسیله آن ربوده و مورد سرقت قرار گرفته بود.

رویارویی با شاکی

به دستور بازپرس پرونده، متهم و شاکی فردای آنروز در دادگاه احضار شدند و مشخص شد  این پسر هیجده ساله که به همراه ماشین دزدی دستگیر شده است ابدا ربطی به پرونده دختر جوان ندارد، او در بازجویی های اولیه منکر همه چیز شد و گفت، من حدود یک هفته ای می شود که این خودرو را از یکی از دوستانم قرض گرفته ام و او نیز دیروز بعد از اینکه کرایه ای از من بابت ماشینش گرفت قبول کرد باز هم خودرو پیش من بماند در حالیکه هر هفته به او کرایه ای معین، بابت ماشینش بدهم.

اما در تحقیقات اداره دهم آگاهی مشخص شد.  داستان این پسر ساختگی است و او فقط قصد رد اتهام را دارد، او در ادامه بازجویی ها که تفهیم اتهام شد  بعد از تفهیم اتهام به متهم دستگیر شده مبنی بر ادم ربایی او در اعترافاتش گفت: من نمی دانستم شهروز و صیاد می خواهند با این خودرو دزدی کنند، این خودرو را با همکاری هم دزدیده بودیم تا در صورت فروشش به صورت اسقاطی، پولی در بیاوریم اما باور کنید من در ماجرای آدم ربایی این دختر دخیل نبوده ام و این دو بدون اینکه مرا خبر کنند از این ماشین برای آدم ربایی استفاده کرده اند. بعد از این اظهارات، شاکی نیز اظهار کرد از این پسر 18 ساله، هیچ شکایتی ندارد و آدم ربایان افراد دیگری هستند.

دستگیری  هر دو متهم

پرونده با اطلاعاتی که سارق ماشین از دو متهم دیگر در دست کارآگاهان اداره دهم نیروی انتظامی قرار داده بود در جریان بود تا اینکه یکی از متهمان اصلی پرونده در زنجان دستگیر و بعد از آن مخفیگاه آدم ربای دیگر نیز کشف گردید. دیروز صبح پرونده برای بررسی بیشتر به دادسرای امور جنایی تهران، شعبه نهم ارجاع شد و بازپرس ویژه آدم ربایی، جناب سهرابی از متهمان بازجویی کرد.

متهمان در بازجویی های اولیه در آگاهی، منکر هرگونه ارتباطی با این آدم ربایی شده بودند و جرم خود را انکار می کردند تا اینکه در دیدار حضوری با شاکی لب به اعتراف گشودند و گفتند ما فقط می خواستیم بعد از دزدی، این خانم را در بیرون شهر پیاده کنیم اما او خودش را از ماشین به بیرون پرتاب کرد بدون اینکه ما متوجه شویم و ماشین نیز برای ما نبود و از یکی از دوستانمان قرض گرفته بودیم.

با تکمیل اظهارات این دو متهم، به دستور بازپرس، پرونده برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی دهم منتقل شد و دو متهم دیگر نیز به زندان رجایی شهر منتقل شدند.



انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز