تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

ضرغامی در اینستاگرام خود نوشت: از آذر 1322 تا آذر 1394

عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما طی مطلبی در اینستاگرام خود به تفاوت نوع و شیوه حضور روسای جمهور روسیه در ایران از آذر 1322 تا آذر 1394 پرداخته است.
کد خبر: ۷۵۹۷
عزت الله ضرغامیاخبار معاصر: عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما طی مطلبی در اینستاگرام خود به تفاوت نوع و شیوه حضور روسای جمهور روسیه در ایران از آذر 1322 تا آذر 1394 پرداخته و نوشته است:

آذر 1322،خاطره تلخ و تحقیر آمیز سران امریکا،شوروی و انگلیس با شاه ایران است. آنان بدون اطلاع شاه وارد تهران می شوند.فرودگاه مهرآباد در قرق هواپیماهای نظامی آن ها در می آید تا کنفرانس 4 روزه ی خود را در سفارت شوروی برگزار کنند!

شاه ایران،پس از اطلاع،سراسیمه به دیدار آنان می شتابد و چند دقیقه ای فرصت می یابد تا با آنان صحبت کند! خیر مقدم می گوید و قالیچه گران قیمت هدیه می دهد و در خواست می کند تا تبعیدگاه پدرش را به دلیل آب و هوای بد جزیره موریس تغییر دهند. درخواست شاه پذیرفته می شود و رضا شاه به ژوهانسبورگ آفریقا ی جنوبی منتقل می شود.

آذر 1394،ولادیمیر پوتین به ایران می آید و قبل از پیوستن به سایر روسای جمهور شرکت کننده در کنفرانس،مستقیما و بدون تشریفات دیپلماتیک به حسینیه امام خمینی و بیت رهبر معظم انقلاب می رود.

پوتین،نهایت ادب و تواضع را پیشه می کند. از محضر رهبری و تجارب ذی قیمت او،حتی در مورد تاریخ روسیه و عبرت های آن بهره می برد و قرآن نفیس و ارزش مندی را از موزه ی آثار تاریخی کشور خود به رهبری هدیه می دهد.

رهبر ایران نقاط قوت آقای پوتین و مزیت های او را یادآوری می کند و او را برای مقابله و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های امریکا آماده تر می کند. ایشان همچنین از برنامه های آقای پوتین برای تعمیق دوستی، همکاری متقابل و اتحاد راهبردی با ایران استقبال می کند.

 آذر 1322 تا آذر 1394

عکس بالا، یادگاری روزولت،استالین و چرچیل در کنفرانس تهران ودر محل سفارت شوروی سابق است .



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز