تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

آغاز مذاکرات پیونگ یانگ – سئول با هدف کاهش تنشها

مقامات رسمی کره شمالی و جنوبی در اقدامی کم سابقه با هدف برنامه ریزی برای تداوم گفتگوهای دیپلماتیک، با یکدیگر دیدار می کنند.
کد خبر: ۷۶۱۲
آغاز مذاکرات پیونگ یانگ – سئول با هدف کاهش تنشها

اخبار معاصر: به نقل از بی بی سی، جمعی از مقامات رسمی پیونگ یانگ و سئول امروز پنجشنبه با یکدیگر در شمال منطقه غیرنظامی حائل بین دو کره شمالی و جنوبی ملاقات می کنند تا در اقدامی نادر برای بهبود روابط میان دو کشور تلاش کنند.

تنش ها بین پیونگ یانگ سئول از زمان پایان جنگ شبه جزیره کره در سال ۱۹۵۳ همچنان ادامه دارد حال آنکه در برخی دوره ها بر شدت آن افزوده می شود.

آخرین دور از چالش های خبرساز بین دو کره به ماه آگوست سال میلادی جاری (۲۰۱۵) باز می گردد که نزدیک بود انفجار مین و زخمی شدن دو سرباز کره جنوبی در منطقه حائل به صف آرایی قوای نظامی پیونگ یانگ و سئول منجر شود.

با این حال، خصومت به وجود آمده از راه های دیپلماتیک پایان یافت و همین امر آغازی شد برای امکان گفتگوهای بیشتر که امید می رود به بهبود روابط دو کره کمک کند.

البته انتظار نمیرود مذاکرات امروز که در سطح وزرا انجام می شود و برای نخستین بار از سال میلادی ۲۰۰۷ اتفاق می افتد، دستاورد چشمگیری داشته باشد اما همین که طرفین برای باز نگه داشتن باب گفتگو و زمان بندی برای انجام دیدارهای بیشتر در سطوح بالاتر سیاسی تلاش می کنند، به لحاظ دیپلماتیک حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز