تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا

نصیرشلال هم حذف شد

ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان در دسته 105 کیلوگرم تنها یک حرکت صحیح در مسابقات جهانی هیوستن به ثبت رساند و از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا ناکامی دیگری برای تیم ایران رقم بخورد.
کد خبر: ۷۶۵۷
نصیرشلال اخبار معاصر: رقابت‌های دسته 105 کیلوگرم مردان از مسابقات جهانی وزنه‌برداری سال 2015 با وزنه 170 کیلوگرمی وزنه‌بردار کره‌ای آغاز شد.

نماینده کشورمان نواب نصیرشلال در حالی در این مسابقات شرکت کرد که تعداد زیادی از هموطنان‌مان در سالن حضور پیدا کرده بودند تا او را تشویق کنند. هفته گذشته کمپینی در فیسبوک به وجود آمد که از ایرانیان مقیم تگزاس درخواست می‌کرد تا برای تشویق نصیرشلال به سالن جورج آر براون بیایند.

نصیرشلال در ابتدا درخواست وزنه 175 کیلوگرمی را کرد، اما در نهایت برای مهار وزنه 181 کیلوگرمی به روی صحنه آمد که نتوانست آن را مهار کند. او بار دیگر برای مهار همین وزنه به روی تخته آمد و این بار به راحتی وزنه را بالا کشید.

ووسیچ بونک از لهستان نیز دو بار برای مهار 183 کیلوگرم به روی تخته آمد، اما موفق نشد. او برای بار آخر و با تشویق فراوان به روی تخته آمد تا بتواند حرکت سوم را درست انجام دهد، اما بعد از مکث فراوان نتوانست وزنه را مهار کند. به این ترتیب امید اصلی لهستانی‌ها از کسب مدال در این وزن و یا حتی امتیاز تیمی از دست رفت.

ایوان افرمو از ازبکستان نیز وزنه محبوب 183 کیلوگرم را درخواست کرد و در حرکت اول آن را مهار کرد.

نصیرشلال برای حرکت آخر خود وزنه 185 کیلوگرم را درخواست کرده بود، اما به محض اینکه نامش در سالن خوانده شد او وزنه‌اش را به 186 کیلوگرم ارتقا داد.

الکساندر زایچیکف در حرکت اولش وزنه 186 کیلوگرمی را بالای سر برد تا بتواند پیشتاز گروه شود. مارتیروسیان نیز در حرکت دوم 186 کیلوگرم را مهار کرد. بعد از او نصیرشلال به روی صحنه آمد، اما ظاهراً این وزنه برای او سنگین بود و نتوانست مهارش کند.

بدزانیان نیز که در حرکت دوم 185 کیلوگرم را نتوانسته بود مهار کند در حرکت سوم سراغ 186 کیلوگرم رفت و باز هم نتوانست آن را مهار کند و با 180 کیلوگرم به حرکت یک ضرب خود خاتمه داد.

تیمور نانیف نیز نتوانست وزنه 187 کیلوگرمی را مهار کند، اما افرمو بعد از او به روی تخته آمد و همان وزنه را بالای سر برد.

زایچیکف 23 ساله در حرکت دوم 191 را نتوانست مهار کند و همان وزنه را به مارتیروسیان واگذار کرد، اما او نیز از پس این وزنه بر نیامد. زایچیکف برای بار سوم به روی صحنه آمد و همان وزنه را این بار به راحتی بالای سر کشید.

افرمو با وزنه 192 کیلوگرم خود آخرین وزنه‌بردار این وزن بود.  او نیز به راحتی وزنه خود را مهار کرد.

به این ترتیب در یک ضرب افرمو اول، زایچیکف دوم و مارتیروسیان سوم شدند. نماینده کشورمان نواب نصیرشلال نیز در یک ضرب ششم شد.

دو ضرب
این بخش از رقابت 105 کیلوگرم با وزنه 204 کیلوگرمی افرمو شروع شد. او که دارنده مدال طلای یک ضرب بود در حرکت دوم نتوانست 215 کیلوگرم را مهار کند و در حرکت سوم نیز مغلوب همین وزنه شد.

مارتیروسیان نیز دو بار نتوانست 216 کیلوگرم را مهار کند، اما در حرکت آخر آن را مهار کرد تا در گردونه رقابت باقی بماند.

نصیرشلال در ابتدا تقاضای وزنه 215 کیلوگرم را داده بود، اما وزنه‌اش را هفت کیلو ارتقا داد. او در نهایت برای مهار وزنه 220 کیلوگرمی به روی صحنه آمد، اما نتوانست آن را مهار کند. او برای حرکت دوم نیز در ابتدا درخواست وزنه 224 کیلوگرمی را کرده بود، اما باز هم وزنه‌اش را به 223 کیلوگرم تغییر داد. ظاهراً مربیان و نصیرشلال در انتخاب وزنه اشتراک نظر نداشتند.

در مقابل بدزانیان 225 کیلوگرم را به راحتی بالا برد و بعد از او زایچیکف همین وزنه را به راحتی مهار کرد. آرتورز پلسنیکس نیز سه حرکت صحیح انجام داد و با 226 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

بعد از او نصیرشلال بار دیگر به روی صحنه آمد. باز هم در ابتدا درخواست 227 کیلوگرم برای او روی صفحه نمایش درج شده بود، اما او دوباره برای مهار یک وزنه دیگر به روی سکو آمد و در نهایت نیز نتوانست 226 کیلوگرم را مهار کند و در نتیجه از دو ضرب و مجموع حذف شد تا یک عدم موفقیت دیگر در کارنامه تیم ایران ثبت شود.

سوالی که اینجا مطرح است، این است که چرا نصیرشلال بعد از شکست در مهار 220 کیلوگرم وزنه‌اش را تا 226 کیلوگرم بالا برد؟

پس از ناکامی نصیرشلال، زایچیکف در حرکت دوم خود وزنه 230 کیلوگرمی را مهار کرد.  بعد از او بدزانیان 231 را مهار کرد. باز هم زایچیکف به روی صحنه آمد که نتوانست وزنه 233 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. بدزانیان که از مدال طلای دوضرب خود اطمینان حاصل کرده بود، در ادامه درخواست وزنه 242 کیلوگرمی را کرد تا بتواند رکورد ایلیا ایلین را بشکند، اما نتوانست این وزنه را مهار کند.

به این ترتیب در دو ضرب بدزانیان اول، زایچیکف دوم و نفر سوم از گروه بی مسابقات بود. زایچیکف با مجموع 421 کیلوگرم قهرمان جهان شد. بدزانیان با مجموع 411  کیلوگرم نایب قهرمان شد و پلسنیکس با مجموع 405 کیلوگرم مدال برنز را کسب کرد.



انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز