تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°

۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
اردوغان:

کاش جنگنده روسیه را هدف قرار نمی‌دادیم

رئیس جمهور ترکیه با ابراز تاسف از ساقط شدن جنگنده روسیه، اظهار داشت که ای کاش این حادثه انجام نمی شد.
کد خبر: ۷۶۷۸
اخبار معاصر: رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که آنکارا به دنبال تنش با روسیه نیست.

کاش جنگنده روسیه را هدف قرار نمی‌دادیم
"رجب طیب اردوغان" امروز _شنبه_با اشاره به اینکه آنکارا به دنبال روابط متشنج با روسیه نیست، افزود: نشست رسیدگی به وضعیت آب و هوا می تواند فرصتی مناسب برای از سرگیری روابط بین ترکیه و روسیه است.

رئیس جمهور ترکیه با ابراز تاسف از ساقط شدن جنگنده روسیه، اظهار داشت که ای کاش این حادثه انجام نمی شد.

وی بار دیگر در اظهاراتی که نشان از رویکرد خصمانه علیه دولت و ملت سوریه داشت، مدعی شد که هیچ تفاوتی بین داعش و دولت سوریه وجود ندارد.

اردوغان با ادعای اینکه هیچ کشوری جدیت ترکیه را در زمینه مبارزه با داعش ندارد، افزود: اجازه نخواهیم داد که هیچ طرفی حاکمیت کشورمان را نقض کند.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد که آنکارا نمی تواند در قبال حمله به کوه "ترکمن" ساکت باشد.

در همین حال وزارت امور خارجه ترکیه امروز به شهروندان این کشور توصیه کرد که به روسیه سفر نکنند.

این وزارتخانه از شهروندان ترکیه خواسته است که تنها در صورت لزوم به روسیه سفر کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین از شهروندان این کشور که قصد سفر به روسیه را دارند خواست تا سفرشان را به تاریخ دیگری موکول کنند.

از سوی دیگر "سرگئی ناریشکین"، رئیس مجلس دومای روسیه با بیان اینکه ترکیه به عمد قصد کشتار خلبانان روسی را داشته تاکید کرد روسیه مجاز به انجام اقدامات نظامی در پاسخ به این اقدام است.

ناریشکین افزود: این اقدام ترکیه یک اقدام جنایتکارانه محسوب می شود چرا که در واقع ترکیه به عمد اقدام به قتل خلبانان روس نموده است و باید عواقب این اقدام را متحمل شود.

ناریشکین گفت: هویت اشخاصی که این جنایات را علیه خلبانان روس مرتکب شده اند، مشخص است و طبق قوانین بین المللی باید محاکمه شوند و روسیه مجاز است تا علیه ترکیه  اقدام نظامی کند.

وی افزود: روسیه به لحاظ اقتصادی علیه ترکیه واکنش نشان داده است. اقدام آنکارا "آسیب جبران ناپذیری" را به روابط دوجانبه وارد کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز