تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

زمان ثبت نام آزمون‌های ارشد سراسری، آزاد و پیام نور اعلام شد

زمان ثبت نام آزمون‌های ارشد سراسری، آزاد و پیام نور اعلام شد.
کد خبر: ۷۶۸۶
اخبار معاصر : زمان ثبت نام آزمون‌های ارشد سراسری، آزاد و پیام نور اعلام شد.


آغاز نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 از 16 آذر

حسین توکلی،مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره جزییات ثبت نام کارشناسی ارشد 95 اظهار کرد:ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 و همچنین بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور منحصراَ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور از روزهای 16 آذرماه 94 آغاز و در روز یک‌شنبه 22 آذرماه 94 پایان می‌یابد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه بیان کرد:دفترچه راهنمای ثبت نام، حاوی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی و سایر اطلاعات لازم دیگر، قبل از آغاز ثبت نام از داوطلبان بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمامی داوطلبان ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و تهیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام، از روز دوشنبه 16 آذر 94لغایت یکشنبه 22 آذر 94 به سایت سازمان مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی رشته ناپیوسته سال 1395 و بیست و یکمین دوره المپیاد علیم دانشجویی کشور اقدام نمایند.

توکلی بیان کرد:با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد لذا داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 30 هزار ریال به عنوان رقم ثبت نام، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد:نظر به اینکه هر داوطلب می‌تواند علاوه بر کد امتحانی اصلی خود (کد رشته امتحانی اول) از میان 66 کد رشته امتحانی که در دفترچه راهنما به عنوان کد رشته های شناور مشخص شده است، نسبت به انتخاب کدرشته امتحانی دوم از میان کد رشته های امتحانی شناور اقدام کنند.لذا چنین داوطلبی ضرورت دارد نسبت به ثبت کد رشته امتحانی دوم نیز در تقاضانامه اینترنتی اقدام و مبلغ 30 هزار ریال دیگر نیز بابت وجه ثبت نام برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم پرداخت و یک سریال اعتباری دیگر دریافت کنند.

وی اظهار کرد:بر اساس ضوابط، داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی نیز باشند، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 92 هزار ریال نیز برای شرکت در گزینش دوره های مذکور اقدام و سپس در تقاضانامه اعلام علاقمندی کنند.

توکلی در خاتمه سخنان گفت:کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوطه از روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 95 لغایت روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند در این مهلت با مراجعه به سایت سازمان نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مذکور اقدام کنند.

گفتنی است براساس برنامه زمانی پیش بینی شده این آزمون در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه 16 و جمعه 17 اردیبهشت ماه 95 درحوزه های امتحانی مربوطه برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور از دوشنبه

محمد جمالزاده، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به تاریخ و نحوه ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر گفت: ثبت نام نوبت شانزدهم آزمون کارشناسی ارشد فراگیر از روز دوشنبه 9 آذرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: تمام متقاضیان تا روز یکشنبه 15 آذرماه فرصت دارند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آغاز ثبت نام آزمون ارشد و دکتری آزاد از دوشنبه 16 آذرماه

مجتبی علوی فاضل،رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: متقاضیان شرکت در کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می توانند از روز دوشنبه 16 آذر ماه با مراجعه به سامانه azmoon.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: ثبت نام در این سامانه، به مدت 3 هفته و تا نهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آزمون دکتری تخصصی 9 بهمن ماه سال 94 به صورت سراسری برگزار خواهد شد. همچنین آزمون کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (ششم،هفتم و هشتم)خرداد ماه سال 95 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز