تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
وزیر کشور :

حضور ناجا در خیابان‌های تهران برای مانور آمادگی است

رحمانی‌فضلی گفت: تاکنون هیچ اقدام ضدامنیتی در مرزهای کشور نداشتیم و فقط دو نفر در کاروان‌ها به‌دلیل تبلیغات انحرافی بازداشت شدند.
کد خبر: ۷۶۹۲
اخبار معاصر : عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در پایان نشست ستاد اربعین که عصر امروز (شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به جلسه امروز ستاد اربعین، اظهار داشت: این جلسه با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین کمیته‌های مختلف برگزار شد که مروری درباره عملکرد ستاد داشتیم.

وی تأکید کرد: کماکان برای ما موضوع امنیت در اولویت است و امنیت داخل ایران و عراق در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که الحمدلله مسئولان امنیتی و انتظامی گزارشی ارائه کردند و مشخص شد که بر اوضاع مسلط هستند و تمام تحرکات رصد می‌شود، البته همکاری زوار کار را برای آنها تسهیل می‌کند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به هماهنگی مردم و ستاد مرکزی اربعین گفت: از مردم به‌دلیل اعتماد به ستاد متشکریم و با گزارشات ارائه شده شاهد همکاری، همدلی و نظم مردم در مرزها هستیم و همین همدلی هماهنگی‌های لازم را راحت‌تر خواهد کرد.

وزیر کشور با تشکر از مسئولین عراقی به‌ویژه وزارت کشور و خارجه این کشور، گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار ویزا توسط برادران عراقی ما صادر شده که این تعداد در 11 شهر، مناطق مرزی و دفاتر جدید بوده است.

رحمانی‌فضلی افزود: مسائل تدارکاتی و پشتیبانی امنیتی به‌عهده عراق است که جا دارد از آنها در این باره تشکر کنیم.

وی با توصیه به زواری که مدارک‌شان مفقود شده است، گفت: از زوار می‌خواهیم جنبه‌های حفاظتی را رعایت کنند و تقاضا داریم در نگهداری اسناد هویتی خود دقت لازم را داشته باشند.

وزیر کشور یادآور شد: از زوار می‌خواهیم به‌صورت تدریجی به کشور بازگردند تا برای ما و خودشان مشکلی پیش نیاید.

رحمانی‌فضلی درباره بیمه زوار گفت: با مصوبه دولت، سازمان حج و زیارت متولی بیمه همه زوار شده که به‌تدریج این موضوع برقرار خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه زوار بدون ویزا حق خروج از کشور را ندارند، گفت: در دو سال گذشته روزهای پایانی این امکان فراهم می‌شد که زائران بدون ویزا داخل خاک عراق شوند، اما با تمهیدات اندیشیده شده همه زوار باید ویزا تهیه کنند و سپس از کشور خارج شوند، در غیر این صورت مسئولان انتظامی مانع خروج آنها از کشور خواهند شد و اگر فردی بدون ویزا وارد خاک عراق شود به‌دلیل مناسب نبودن شرایط امنیتی دچار مشکل خواهد شد. بنده در جلسه امروز به نیروی انتظامی و بسیج تأکید کردم با افرادی که بدون ویزا قصد خروج از کشور را دارند، برخورد شود.

وزیر کشور افزود: با اتباع خارجی که بدون هیچ‌گونه سند هویتی از کشور خارج شوند برخورد خواهد شد و کسی بدون ویزا اجازه خروج از کشور را ندارد.

رحمانی‌فضلی گفت: مقرر شد کمیته حمل و نقل و تدارکات پیش‌بینی لازم را جهت بازگشت زوار انجام دهد. تاکنون بیش از 800 دستگاه اتوبوس از طرف ایران برای جابه‌جایی زائران وارد خاک عراق شده است.

وی درباره آخرین آمار زواری که از کشور خارج شده‌اند، گفت: تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر از مرزها خارج شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که حدود دو میلیون نفر از کشور خارج شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم تجربه امسال الگویی برای سال‌های بعدی باشد و بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم. 

رحمانی‌فضلی درباره اقدامات تروریستی در مرزهای ایران و خاک عراق، تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه اقدام ضدامنیتی در مرزها نداشتیم و فقط دو نفر در کاروان‌ها به‌دلیل تبلیغات انحرافی بازداشت شدند. 

وی ادامه داد: همچنین 50 نفر به‌صورت غیرمجاز از منطقه مرزی خارج شده بودند که در اولین بازرسی مرزی عراق شناسایی و سپس به کشور بازگردانده شدند. ما با موارد غیرقانونی برخورد حقوقی و قضایی خواهیم کرد.

وزیر کشور درباره تخلف دلالان اظهار داشت: مقرر شد وزارت راه تمهیداتی در این باره بیندیشد، البته بلیط اتوبوس در این ایام دو برابر شده، اما قیمت بلیط هواپیما نیز ثابت مانده است. 

رحمانی‌فضلی درباره برقراری نظم و ترافیک در مرزها افزود: نیروی انتظامی در این باره فعالیت‌های زیادی داشته و نظم بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در مرزها برقرار بوده است.

وی درباره کنترل افراد در بازگشت به کشور گفت: کنترل خروج و ورود در مرزها برقرار است و نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد و اگر افرادی بخواهند به‌صورت قاچاقی قصد ورود به کشور داشته باشند، نیروهای ما آنها را کنترل خواهند کرد.

وزیر کشور درباره برخی تبلیغات گروه تروریستی داعش طی چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی گفت: آنها همواره در حال تهدید کردن هستند، اما قدرت هیچ‌گونه اقدام تروریستی را بحمدالله در ایران نداشتند.

رحمانی‌فضلی درباره حضور نیروهای انتظامی در شهر تهران گفت: حضور نیروهای انتظامی مانور بوده و قصد داریم شرایط را درباره تهدیدات برآورد و ارزیابی کنیم.

وی درباره گزارش حادثه ورامین گفت: عده‌ای در ورامین با سر دادن شعارهایی قصد داشتند مانع تشکیل آن جلسه شوند که با عملکرد خوب نیروی انتظامی و فرمانداری این جلسه برگزار شد. ما با توجه به فضای انتخابات و اینکه دولت اعلام کرده که ما حامی و مشوق اجتماعات قانونی هستیم و برای هر حزب و یا گروهی که مجوز صادر شده و به‌صورت قانونی فعالیت می‌کند بر خود فرض می‌دانیم که امنیت آنها را حفظ کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: برای ما قابل قبول نیست جمعی تحت هر عنوانی به خود اجازه دهند به تجمعات قانونی خدشه وارد کنند و بعد از این اقدام به کار خود نیز اصرار بورزند. این کار به‌صورت هیجانی و نسنجیده بوده و راهش این است که عذرخواهی شود، اما اصرار بر انجام آن کار درستی نیست. این برای ما قابل قبول نیست و ما نمی‌پذیریم که این‌گونه حرکات از برخی افراد به‌خصوص مسئولین انجام شود.

رحمانی‌فضلی افزود: امروز استاندار پرونده حادثه ورامین را کامل کرده بود و پیشنهاداتی را نیز در انتهای این پرونده ارائه داد. بخشی از افرادی که در این حادثه شرکت کرده بودند اعلام کردند که این حادثه عمدی نبوده و اشرافی نسبت به قوانین و مقررات نداشتند و تابع هیجانات و احساسات خاصی بودند و اگر این افراد در این حد باشند ما برخوردی با آنها نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که این حادثه را سازماندهی کردند و برنامه‌ریزی داشتند حتماً پرونده‌ آنها به مراکز قضایی ارسال خواهد شد، همان‌طور که در قضیه شیراز نیز دولت همین روال را انجام داد. این پرونده را به معاون سیاسی ارجاع دادند تا با معاون حقوقی و پارلمانی درباره مسیر اقدامات بعدی برنامه‌ریزی داشته باشند و تا انتهای این ماجرا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز