تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
باهنر در نشست خبری:

اصولگرایان هفته آینده فراخوان عمومی دارند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان اوایل هفته آینده فراخوان عمومی خواهند داشت و جلسات سه‌جانبه و چهارجانبه و ۸ نفره تجمیع می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۸

اخبار معاصر : محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد ضمن تسلیت اربعین حسینی راهپیمایی اربعین را پدیده بی‌نظیری دانست که موقعیت مناسبی برای جهان تشیع به وجود می‌آورد.

باهنر با اشاره به هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام و شهدای بسیجی اظهار داشت: امروز بسیج در جهان اسلام توسعه یافته و ما شاهد موج بسیجی شدن در کشورهای اسلامی هستیم، آنها به شدت با زباله‌های تکفیری و تروریستی که معضل جهان بشریتند، درگیر هستند لذا امیدواریم با استقامت امت اسلامی این غده چرکین از بدنه اسلام دفع شود.

دبیرکل جامعه مهندسین داعش را طرح غربی‌ها و مستکبرین برای خنثی‌سازی عزتی دانست که حضرت امام آن را به اسلام بازگردانده بود و در همین زمینه گفت: غربی‌ها با جنگ نیابتی و با پول و نیروی انسانی مسلمانان این جنگ را به راه انداختند.

وی با اشاره به دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی و دعوت از آنها خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری گفتند تروریسم درد مشترکی است که باید با اراده قوی با این پدیده شوم مقابله شود.

باهنر در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره جلسات مختلف اصولگرایی با عنوان ائتلاف سه‌جانبه و چهارگانه تصریح کرد: در همه جریان‌های سیاسی برای وحدت تلاش می‌شود. البته ما به خاطر نداشتن چند حزب قدرتمند و شناسنامه‌دار خسارت زیادی می‌دهیم چراکه اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون چند حزب قوی ندارند لذا فرصتی را که باید به گرم کردن فضای تبلیغات اختصاص دهیم، صرف ایجاد وحدت می‌شود.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه جلسات مختلف اصولگرایی یک نقطه مشترک دارد و آن هم تلاش برای وحدت است، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این گروه‌ها و جلسات محور نیستند.

وی ادامه داد: جلسات سه‌جانبه اصولگرایان که یک سال طول کشید و مذاکراتشان نیز بسیار مفید بود، بحث‌شان همراهی و همدلی برای ایجاد وحدت بود.

باهنر با اشاره به خبر ائتلاف چهارگانه اصولگرایان از جمله ولایتی و لاریجانی، ناطق نوری و آیت‌الله مقتدایی که از سوی رسانه کارگزاران منتشر شده است، گفت: چند نفر از اینها این موضوع را تکذیب کرده و گفته‌اند که این جلسات پایه ائتلاف نیست و بنا نیست به یک جریان تبدیل شود.

نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: آقای حداد از برخی از جمله بنده برای حضور در جلساتی دعوت کرده است که من گفتم برای مشورت می‌آیم چراکه خود این جلسات می‌تواند عامل تفرقه باشد و بنابراین همه این جلسات مختلف برای وحدت است. 

وی خاطرنشان کرد: اوایل هفته آینده اصولگرایان فراخوان عمومی خواهند داشت و همه جلسات سه‌جانبه، چهارجانبه و هشت‌نفره تجمیع می‌شود.

باهنر در خصوص تعدد لیست‌ها در تهران، تصریح کرد: ما هدف‌مان برای وحدت صددرصدی اصولگرایان است اما به آن نخواهیم رسید ولی تلاش می‌کنیم به 90 درصد برسیم و این به میزان تلاش ما بستگی دارد بنابراین معتقدم لیست مطرح در تهران بیش از دو لیست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نخواهد بود.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه لیست‌های ریز، پراکنده و حاشیه‌ای خواهیم داشت درباره سرلیستی نیز گفت: ما هنوز به بحث ویژه سرلیستی نرسیده‌ایم و افرادی که فکر می‌کنیم در لیست تهران قابل تامل باشند، صد نفر هستند لذا باید بحث کرد و اگر شورای مرکزی شورای هماهنگی 15 نفر باشد از این تعداد 70 نفر را حذف می‌کند و بین 50 نفر نیز رای‌گیری می‌شود و 30 نفر نهایی درمی‌آید و ملاک ما نیز در این زمینه فاکتورهای عمومی همچون پاک‌دستی، مدیریت، تقوا، تخصص و ولایت‌مداری است.

وی درباره اظهارات عطریانفر که کارگزاران را محوریت اصلاح‌طلبان دانسته بود، گفت: همه به دنبال یک محور می‌گردند و بر سر آن م حور نیز دعواست و کارگزاران یا اعتدال و توسعه یا یک حزب دیگر خود را محور و مرکز می‌دانند و در اصولگرایی نیز همینطور است.

باهنر درباره طرح منابع مالی برای انتخابات یادآور شد: تلاش می‌کنیم که این طرح به انتخابات برسد اما دو فوریت آن رای نیاورد چراکه لایحه‌ای که به مجلس داده شده بود خیلی دقیق نبود و به کمیسیون رفت.

دبیرکل جبهه پیروان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برخورد خودسرها با برخی چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: ما همیشه اقدامات خودسرانه را محکوم کرده‌ایم و روند غیرقانونی از هر دو طرف محکوم است و دستگاه‌های امنیتی باید با این مسئله برخورد کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: مجوزها باید کاملا دقیق و حساب‌شده صادر شود و اگر بنا باشد کسانی که مجوز می‌گیرند سیاست‌های کلی نظام، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب را محکوم کنند طبیعی است که صادرکنندگان باید از آنها تعهد بگیرند و اگر به تعهد عمل نکردند باید با این افراد برخورد شود.

باهنر با اشاره به برخوردهای خودسرانه اصلاح‌طلبان تندرو یادآور شد: زمانی نیروهای تحکیم وحدت حتی اجازه سخنرانی به آقای ناطق را ندادند و در مسجد را قفل کردند یا برخی از اصلاح‌طلبان بنده را بازداشت کردند که البته چون حدشان پایین بود با آنها برخورد کردیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: زمانی که آقای خوئینی‌ها دادستان بود، یک عده از افراد خودسر بر روی صورت خانم‌های بدحجاب اسید پاشیدند که آقای ناطق وزیر کشور وقت عاملان اسیدپاشی دستگیر کردند اما آقای خوئینی‌ها گفت که آنها باید آزاد شوند بنابراین در فرایند تندروی‌ها ما از هر دو طرف شاهد رفتارهای خودسرانه بوده‌ایم و کسی از این مسئله دفاع نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره ردپای فرزند مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات در گم شدن دکل نفتی و رویه قوه قضاییه در برخورد با این موضوع و کرسنت یادآور شد: برخورد با مفسدین اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است و کارنامه آنها در این زمینه خوب و قابل دفاع است و قوه قضاییه با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برخورد می‌کند و از این رو برخوردهایش سیاسی نیست.

باهنر با بیان اینکه درباره اسامی مطرح شده دراین زمینه قوه قضاییه خود رعایت مسائل را می‌کند ادامه داد: برخورد قوه قضاییه با مفاسد خوب است و ستاد مبارزه با مفاسد هم کارهای زیربنایی خوبی را انجام می‌دهد و درباره پول‌شویی نیز قانون خوبی در مجلس تصویب شد اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

نایب‌رئیس مجلس با تاکید براینکه سیستم کنترلی باید به صورت سیستماتیک و با برنامه‌های قدرتمند الکترونیکی صورت گیرد، یادآور شد: اصل بر برائت است و در این زمینه جدیت خوبی در بین سه قوه دیده می‌شود اما تا نقطه نهایی راه زیادی داریم.

وی در خصوص اظهارات کرباسچی برای یارگیری از جریان رقیب گفت: طبیعی است که اصلاح‌طلبان به بخش نیروهای ما طمع کنند البته ما نیز همین کار را می‌کنیم چراکه ما هم نیروهایی داریم که اختلافاتشان قبیله‌ای است در صورتی که اگر اختلافی وجود دارد مبتنی بر مواضع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد لذا باید با استدلال و قدرت بیان جذب نیرو کنیم.

باهنر درباره حضور ناطق نوری در انتخابات نیز، گفت: ما آقای ناطق را سرمایه اصولگرایی می‌دانیم اما برخی تصور می‌کنند اگر او فعال شود یک اصلاح‌طلب خواهد بود در حالی که اگر آقای ناطق بیاید جریان اصلوگرایی را مدیریت می‌کند اما هنوز می‌گوید که احساس تکلیف نمی‌کنم و قطعا کاندیدا نمی‌شوم، او حتی از اینکه فعال سیاسی هم شود ابا دارد.

دبیرکل جبهه پیروان در پایان خاطرنشان کرد: فتنه یک فاجعه عظیم بود و از این رو کسانی که کاندیدا می‌شوند باید موضع خود را با فتنه مشخص کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز