تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°

۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

"روز قیامت" رونمایی شد

وزارت دفاع روسیه برای افزایش توان خود تا اواخر سال جاری میلادی به نخستین هواپیماهای " روز قیامت " مجهز خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۳۸
اخبار معاصر:  وزارت دفاع روسیه برای افزایش توان خود تا اواخر سال جاری میلادی به نخستین هواپیماهای " روز قیامت " مجهز خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، آزمایش های دولتی مجتمع هوایی نسل دوم فرماندهی استراتژیک روسیه که بر اساس هواپیمای ایلیوشین 80 ساخته شده ، با موفقیت خاتمه یافته و این مجتمع تا آخر سال جاری میلادی به وزارت دفاع روسیه تحویل داده خواهد شد. این مطلب را شرکت متحده ابزار سازی روسیه روز سه شنبه اطلاع داد.

غیر از روسیه، فقط آمریکا دارای چنین مجتمع هوایی است و آنرا "هواپیمای روز قیامت" نامیده است.
مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک برای استفاده از آن در شرایط استقرار ضربتی نیروهای مسلح ، نبودن تاسیسات فرماندهی در زمین و همچنین در صورت از کار افتادن مقر های فرماندهی و مراکز و خطوط ارتباطی در زمین در نظر گرفته شده است.

 براساس اطلاعیه شرکت متحده ابزار سازی روسیه، مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک دارای مشخصات منحصربفرد و بی نظیری است که امکان فرماندهی استراتژیک تمام انواع و رده های نیروی های مسلح را تامین می کند.

دوام زیاد، تحرک ، اطمینان، طراحی خوب و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجمتع هوایی فرماندهی است.

در اطلاعیه شرکت متحده ابزار سازی روسیه گفته می شود مجمتع هوایی فرماندهی چنان طراحی شده که می تواند فرماندهی عالی نیروهای مسلح، گروه عملیاتی افسران ستاد کل ارتش و متخصصان گروه فنی مسئول کار تجهیزات ویژه هواپیما را بپذیرد.

مشخصات فنی این مجتمع امکان می دهد فرماندهی نیروهای زمینی، دریایی، هوا ـ فضا و همچنین نیروهای موشکی استراتژیک از داخل آن انجام شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز