تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

ایران اردوغان را به رعایت نزاکت و احترام متقابل دعوت کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پس از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه از کشورهای همسایه دعوت به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط و پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی کرد.
کد خبر: ۷۸۴۵
اخبار معاصر : حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه، ضمن دعوت از کشورهای همسایه به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط و پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی، اعلام کرد ادامه پی‌گیری سیاست‌ها و اتخاذ مواضعی که خواسته یا ناخواسته منجر به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق شده است تنها به تشدید بحران جاری در منطقه و افزایش مشکلات کشورهائی منجر می‌شود که به اجرای چنین سیاست‌هائی ادامه می‌دهند.

وی افزود: "جمهوری اسلامی ایران از تغییر این سیاست‌ها و همراهی همه کشور‌های منطقه در روند مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، استقبال و برای تحقق این هدف آماده همکاری و هماهنگی با همسایگان خود است."

اردوغان پیشتر مدعی شده بود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تلاش داشته ثابت کند اعضای خانواده وی با داعش مرتبط هستند. "با رئیس‌جمهور ایران درباره این مسأله سخن گفتم، به او گفتم که شما مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اید، اگر این مسأله ادامه داشته باشد، به عنوان ایران هزینه‌ای بسیار سنگین برای آن پرداخت خواهید کرد."

وی در ادامه افزود: "تقریبا 10 روز از این مسأله گذشت، بعدا این [مطالب] را از وب‌سایت‌ها برداشتند. چرا؟ چون سیستم‌هایی که بر اساس افتراء، دروغ و تقیه شکل گرفته‌اند از این کارها بسیار انجام می‌دهند."

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز