تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

ثبت‌نام آزمون‌های ارشد و دکتری آزاد از دوشنبه

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه از 16 آذر خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۷

اخبار معاصر : دکتر مجتبی علوی فاضل گفت: ثبت‌نام آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد از روز دوشنبه 16 آذر ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی http://www.azmoon.org/ انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت نام در این سامانه، به مدت 3 هفته و تا نهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آزمون دکتری تخصصی 9 بهمن ماه سال 94 به صورت سراسری برگزار خواهد شد. همچنین آزمون کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (ششم،هفتم و هشتم)خرداد ماه سال 95 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به زمان ثبت‌نام دوره دکتری تخصصی پژوهش محور همراه با ثبت نام متقاضیان سایر دوره های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد، گفت: متقاضیان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور می توانند از روز دوشنبه 16 آذر ماه تا پایان روز چهارشنبه 9 دی ماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دستورالعمل ثبت نام را مطالعه و پس از کسب آگاهی های کامل در مورد دوره دکتری پژوهش محور و رشته مورد نظر ، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی افزود: برای ثبت نام در دوره دکتری تخصصی پژوهش محور حداقل معدل کل کارشناسی ارشد 18 در رشته های علوم انسانی و حداقل معدل کل 17 در رشته های غیرعلوم انسانی یکی از شروط اساسی می باشد. اگر داوطلبان از 15 دانشگاه برتر موجود درفهرست scopus فارغ التحصیل شده باشند یا جزء فارغ التحصیلان دانشگاههای جامع (برتر) دانشگاه آزاد اسلامی باشند، معدل آنها با ضریب 1.1 برای رشته های با حد نصاب معدل 17 و 1.05 برای رشته های با حد نصاب معدل 18 در نظر گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: متقاضیان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور می توانند از یک مجموعه نسبت به انتخاب یک رشته/ محل اقدام نمایند. رعایت شرط تجانس و سایر شروط با توجه به دستور العمل ثبت نام برای این متقاضیان الزامی بوده و امکان ویرایش با استفاده از شناسه و رمز کارت اعتباری خریداری شده تا پایان مدت زمان ثبت نام فراهم است و پس از آن امکان تغییر وجود ندارد.

علوی فاضل افزود: البته داوطلبان می توانند بدون هیچگونه محدودیتی در دوره های مختلف دکتری تخصصی (با آزمون، بدون آزمون و پژوهش محور ) در صورت داشتن شرایط لازم، ثبت نام نمایند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش با تاکید بر این نکته که هیچ تفاوتی میان مدرک دکتری تخصصی پژوهش محور و دکتری تخصصی آموزش محور وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ماهیت دوره دکتری پژوهش محور ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه است، لذا با توجه به ماهیت این دوره، داشتن طرح برون دانشگاهی مصوب یا طرح تحقیقاتی مورد حمایت دستگاههای اجرایی و نهاد های عمومی با تامین اعتبار مورد نیاز ضروری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز