تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

جایگزینی کارت‌های هوشمند بادفترچه‌های بیمه

تعمیم طرح پایلوت جایگزینی کارت‌های هوشمند در آینده و پس از احصای اطلاعات و نتایج تصمیم گیری می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۵
دفترچه‌های بیمهاخبار معاصر: بیمه و داشتن دفترچه‌های بیمه مشکلی تمام نشدنی و گریبان‌گیر بسیاری از افراد است چرا که مردم بعد از انتخاب نوع بیمه خود و دردسرها و مشکلات ثبت نام در آن باید پس از انتظار در صفی طویل و خسته کننده تمدید مهلت استفاده از دفترچه اقدام کنند؛ دفترچه‌‌ای که در بسیاری از موارد دردی از مشکلات مردم دوا نکرده و تنها جنبه‌ی نمایشی دارد و افراد برای خلاصی از دردسرهای موجود عطای استفاده از این دفترچه‌هارا به لقایشان می‌دهند .

اکنون با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در نوع استفاده و تمدید مهلت استفاده از دفترچه‌های بیمه‌های مختلف وجود دارد سید تقی نور بخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از چگونگی جایگزینی کارت‌های هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه خبر می دهد و می‌گوید: هم اینک طرح پایلوت در استان یزد در حال انجام است و قصد داریم در فاز بعدی این طرح را برای بیماران خاص سراسر کشور عملیاتی کنیم.

 وی افزود: در قالب این طرح دفترچه‌های بیمه حذف شده و سیم‌کارت‌هایی جایگزین آن می‌شود و از پزشک گرفته تا مراکز تشخیصی و داروخانه‌ها به یک سیستم مرکزی متصل هستند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمار با کارت ملی خود به مراکز درمانی مراجعه و استحقاق درمانش توسط مرکز اطلاعات سازمان تایید می‌شود بیان کرد: نسخ دارویی نیز الکترونیکی نوشته شده و بلافاصله به تمام مراکز اطراف قرار داد منتقل می‌شود، بنابراین پیش از آن که بیمه شده به داروخانه برود و نسخه‌اش در داروخانه قابل رویت است.

نوربخش افزود: اگر همه اقلام دارویی بیمار در یک داروخانه موجود نباشد وی می‌تواند داروهای باقی مانده‌اش را از داروخانه دیگر تهیه کند این طرح هم از لحاظ هزینه و هم از سهولت دسترسی بیمار به امکانات موثر است.

 وی اظهار داشت: تعمیم طرح پایلوت کارت هوشمند در آینده و پس از احصای اطلاعات ونتایج تصمیم گیری می‌شود در همین راستا قصد داریم در فاز بعدی این طرح را برای بیماران خاص سراسر کشور عملیاتی کنیم.

 امید است طرح جایگزینی کارت های هوشمند هر چه سریعتر تر در تمامی نقاط کشور عملیاتی و اجرا شود و سخن مقام معظم رهبری در پشت دفترچه‌های بیمه مبنی بر اینکه ما می‌خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شده بیش از رنج مریض داری ، رنج دیگری نداشته باشد تحقق یابد.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز