تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
رييس جمهور:

عاشقان اهل‎بيت(ع) در اربعين وحدت جهان‎اسلام را به نمايش‎گذاشتند

رئیس‌جمهور در پیامی با قدردانی از حضور به‌یادماندنی ایران اسلامی در اجتماع بزرگ اربعین امام حسین(ع)، تصریح کرد که حضور گسترده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت "پیام معنویت و امنیت و اخلاق و ایثار را به سراسر جهان رساند".
کد خبر: ۷۹۱۷

اخبار معاصر : حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی با قدردانی از حضور به‌یادماندنی ملت متدین ایران اسلامی در اجتماع بزرگ اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع)، تصریح کرد که این مراسم و حضور گسترده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت "پیام معنویت و امنیت و اخلاق و ایثار را به سراسر جهان رساند".


متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَحَبّ اللّه من اَحَبّ حسیناً

بار دیگر در اربعین حسینی عاشقان اهل بیت(ع)، حماسه‌ای از شور و شعور آفریدند و به یاد اولین اربعین حسینی و کاروان امام سجاد(ع) و حضرت زینب علیها السلام، کاروانی بی‌نظیر از رهروان راه حسینی از ملت‌های جهان آفریدند که پیام معنویت و امنیت و اخلاق و ایثار را به سراسر جهان رساند.

این حماسه پرشکوه که بزرگترین راهپیمایی معنوی جهان را به نمایش گذاشت، در شرایطی برگزار شد که دشمنان دین و معنویت، می‌کوشند با ایجاد رعب و ترور، منطقه را ناامن کنند و نام زیبا و آرامش‌بخش اسلام را به خشونت و افراط بیالایند.

اینجانب در برابر همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت که با شعار لبیک یا حسین خویش، همه توطئه‌ها را خنثی کردند و عزت و وحدت جهان اسلام را به نمایش گذاشتند سر تعظیم فرود می‌آورم و مراتب سپاس و تقدیر خود را به رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و علمای اعلام که عواطف پاک مذهبی مردم را در مسیر صحیح وحدت و انسجام هدایت کردند ابراز می‌دارم.

تلاش مردم صبور و باایمان عراق که در سخت‌ترین شرایط، سفره سخاوت گشودند و هیئات مذهبی و به‌ویژه جوانان پرشور سراسر ایران که با گام‌های مصمم خویش، سرزمین‌ها را در نوردیدند و الگوهای درخشانی از همت و صفا و احساس را ارائه کردند، شایسته همه‌گونه تجلیل و تقدیر است.

همچنین از برنامه‌های منظم ستاد اربعین در وزارت کشور که با همکاری وزارت امور خارجه،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها، نیروی انتظامی، ‌دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی،‌ وزارت بهداشت و درمان، هلال احمر، سازمان حج و زیارت، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و دیگر دستگاهها و نهادهای ذی‌ربط به ارائه خدمات بهتر در اربعین امسال انجامید تشکر می‌کنم و از اطلاع‌رسانی و انعکاس این حرکت عظیم مردمی توسط رسانه‌های مکتوب و تلاشگران فضای مجازی و رسانه ملی تقدیر می‌نمایم.

بی‌تردید؛ مشارکت و همدلی مسئولان و دست‌اندرکاران دولت عراق در تأمین امنیت و شرایط مناسب برای حضور زائران، و به‌ویژه نقش ملت شریف عراق در مهمان‌نوازی صمیمانه و پذیرایی از میلیون‌ها عزادار امام حسین(ع) بر عظمت این حماسه افزود. بر خود لازم می‌دانم از دولت و ملت برادر عراق نیز بابت این همراهی و حضور تقدیر نمایم.

رجاء واثق دارم که با عنایت الهی، از این اربعین حسینی(ع)، پیام امن و ایمان به منطقه و جهان منعکس شود و فرصتی شود تا جهانیان چهره راستین اسلام رحمت را ببینند و قرآن را از سیره امامان دین بیاموزند و جهان اسلام در فضای برادری، رشد و امنیت را تجربه کند و آرمان‌های والای اسلامی فرصت تحقق بیابد.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز