تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

نامه افشاگرانه هاولانژ در مورد نقش داشتن بلاتر در فساد فیفا

یک پایگاه خبری انگلیسی از آغاز یک سری تحقیقات جدید از سوی پلیس فدرال آمریکای برای رسیدگی به اتهام فساد رئیس فیفا برای دریافت رشوه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۳
سپ بلاتراخبار معاصر: آندرو جنینگس، خبرنگار شبکه BBC ادعا کرده که نامه‌ای ارسال شده به بخش تحقیقات پلیس فدال آمریکا (FBI) دیده است که در آن به نقش بلاتر در ماجرای فساد رشوه‌گیری که اولین بار در سال 2010 نشانه‌هایی از آن آشکار شد، اشاره شده است.

در همین حال مشخص شده است که شرکت بازاریابی ورزشی ISL مجموعاً‌مبلغ 100 میلیون دلار رشوه به مقامات اجرایی فیفا از جمله ژوائو هاولانژ، رئیس پیشین فیفا و ریکاردو تیکسیرا، یکی از مدیران اجرایی پیشین فیفا پرداخت کرده است و در عوض حقوق انحصاری پخش تلویزیونی و تبلیغاتی تورنمنت‌های فیفا در دهه 90 را از آن خود کرده است. سال 2013 کمیته اخلاق فیفا پس از یک سری تحقیقات سپ بلاتر را از هرگونه تخلف در این ماجرا تبرئه و اعلام کرد که رئیس سوئیسی فیفا هیچ اطلاعی از رشوه‌گیری هاولانژ و تیکسیرا نداشته است.

در نامه‌ای که طبق ادعای خبرنگار شبکه BBC به FBI‌ ارسال و ظاهراً توسط هاولانژ نوشته شده، آمده که بلاتر از تمام فعالیت‌های صورت گرفته در فیفا اطلاع کامل داشته و همیشه در جریان امور بوده است.

در ماه اکتبر بلاتر و همتای او در یوفا، میشل پلاتینی به همراه ژرومه والکه، دبیرکل فیفا هر سه برای 90 روز از انجام هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شدند که این حکم به دنبال تحقیقاتی گسترده در خصوص فساد 20 سال اخیر در فیفا در خصوص رشوه‌گیری برای فروش امتیاز میزبانی از جام جهانی و حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها صادر شد.



انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز