تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

حاشیه‌های مراسم "روز دانشجو" با حضور روحانی در دانشگاه شریف

مراسم روز دانشجوی امسال که با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، حاشیه هایی به‌همراه دارد که به برخی از آنان اشاره می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۷
حاشیه‌های مراسم اخبار معاصر : مراسم روز دانشجوی امسال که با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، حاشیه هایی به‌همراه دارد که به برخی از آنان اشاره می‌شود.

* روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری تقریباً از تمامی خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری برای حضور در این مراسم دعوت کرده است.

* خبرنگاران نیز با وجود بارش برف سنگین در تهران در ساعت مقرر خود را به محل برگزاری سالروز 16 آذر رسانده‌اند.

* این مراسم در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود؛ با توجه به صندلی‌هایی که در این سالن چیده شده، سالن حدود 1500 نفر گنجایش دارد.

* گفته شده حدود 300 نفر از جمع 1500 نفری حاضر در مراسم را دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف تشکیل دادند و بقیه نیز از دانشگاه‌های دیگر کشور هستند.

* از ساعت 9:30 صبح امروز مدعوین با کارت‌های دعوت در سالن برگزاری همایش حاضر شدند.

* سخرانی رئیس‌جمهور به‌صورت زنده از شبکه خبر پخش خواهد شد.

* محمدحسین قائم شریف از دفتر تحکیم وحدت، علی عرب مسئول دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، محمد جلال‌فرد از جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، رضا نجات از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، خشایار طاهری از انجمن اسلامی دانشگاه شریف، هدیه زاهد از دانشگاه علوم‌پزشکی، محمدعلی گام فیروزی از دفتر نشریات دانشجویی دانشگاه تهران و ایران‌منش از بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به‌عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی قبل از سخنرانی رئیس‌جمهور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

* قبل از حضور روحانی در دانشگاه شریف، مراسم مداحی برگزار شد.

* با وجود اینکه تا دقایقی دیگر مراسم با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، هنوز نیمی از سالن تربیت‌بدنی (محل برگزاری مراسم) خالی است.

* رئیس‌جمهور ساعت 10 صبح وارد سالن محل برگزاری مراسم شد. وزرای بهداشت و علوم، روحانی را در بدو ورود به سالن همراهی کردند.

* فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف برای عرض خیر مقدم دقایقی سخنرانی کرد.

*شعارهایی از سوی عده‌ای از حاضران در راستای حمایت از رئیس‌جمهور دوره اصلاحات سر داده شد که در مقابل نیز عده‌ای دیگر شعار "مرگ بر فتنه‌گر" سر دادند.

* این شعارها تا جایی ادامه داشت که دقایقی در سکوهای سالن تربیت‌بدنی و با فاصله چند متر پشت سر رئیس‌جمهور بین دو طیف از دانشجویان درگیری رخ داد که بلافاصله با حضور مسئولان انتظامی این مسئله حل و فصل شد.

*دانشجویان بسیجی دانشگاه شریف از اینکه اجازه حضور تعداد زیادی از دانشجویان بسیجی داده نشده بود، با صدای بلند این اعتراض خود را به گوش ردیف اول در سالن رساندند.

*راس ساعت 11:20 سخنرانی روحانی آغاز شد. تعدادی از دانشجویان شعار روحانی زنده‌باد اصلاحات پاینده باد سر می‌دادند.

*روحانی در بخشی از سخنان خود زمانی که می‌گفت "در جمهوری اسلامی ایران همه باید مورد سوال قرار بگیرند و هیچ‌کس خود را مستثنی نداند، البته نقد از برخی نهادها مشکل است و فعلا از دولت و رئیس‌جمهور نقد می‌شود" عده‌ای شعار "روحانی حمایتت می‌کنیم" را سر دادند که رئیس‌جمهور نیز در پاسخ گفت "ما هم از الطاف شما تشکر می‌کنیم و اگر به موفقیتی رسیدیم به خاطر حمایت‌های شما بوده است."

* در این بین یک نفر از بین جمعیت فریاد زد که "روحانی دوستت داریم" که موجب خنده حاضران سالن شد.

* شعارهای مکرر حاضران باعث شد روحانی بگوید که "ما در دانشگاه این‌جوری حرف نمی‌زدیم، ما تریبون دادیم حرف‌های‌تان را بزنید."

*روحانی که دقایقی سرفه می‌کرد خطاب به شعاردهندگان به مزاح گفت که "شما شعار می‌دهید، اما صدای من گرفته" که این حرف رئیس‌جمهور خنده حاضران را به همراه داشت.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز