تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حضور روحانی:

اطرافیان جنابعالی اجازه نداده‌اند صدای ما به گوش شما برسد

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنانی در حضور رئیس جمهور به مناسبت ۱۶ آذر گفت: برخی تلاش دارند با سخنان ساختار شکنانه دانشگاه‌ها را دچار التهاب سیاسی کنند.
کد خبر: ۷۹۷۹
اتحادیه جامعه اسلامیاخبار معاصر: علی عرب مسئول تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حضور رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف نکاتی را مطرح کرد.

عرب در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی دانشجو صدای رسای جامعه‌ و تجلی بخش واقعیت‌ها، آرمان‌ها و خواسته‌های آن جامعه است. مطالبه‌گری دانشجویان به عنوان فرزندان این ملت از مسئولین کشور مسئله‌ای است که جزو اصول جنبش دانشجویی ایران اسلامی در کنار استکبارستیزی و عزت طلبی قرار می‌گیرد.

وی افزود: امروز یعنی 16 آذر 94 بیش از 700 روز است که اطرافیان جنابعالی اجازه نداده‌اند صدای ما از پشت دیوار‌های پاستور به گوش شما برسد و با انحصار شما در بین عده‌ای خاص از طرفدارانتان تلاش کرده‌اند تا دو قطبی مخالفین و موافقین رئیس جمهور را القا کنند و تنها اتحادیه‌های دانشجویی رسمی کشور را بایکوت کرده و در طول این دو سال با سانسور دولتی و برنامه‌ریزی شده سعی کردند صدایمان را ساکت کنند.

عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: جناب آقای رئیس جمهور اگر فردی در جنبش دانشجویی یا تشکلی از شما یا سخنانتان یا کابینه و دولت‌مردان و اقداماتشان انتقاد کرد دشمن شما و دولت محترم تدبیر و امید نیست، که با انواع برچسب‌ها و اتهامات او را تحقیر کرده و با ایجاد دو قطبی اعتدال و افراط آنها را از میدان فعالیت علمی و سیاسی و فرهنگی بیرون برانند.

عرب در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر نکاتی در خصوص عملکرد دولت تصریح کرد: چگونه است که وام سه میلیون تومانی ازدواج را با سختگیری‌های بسیار به جوانان تازه عروس و داماد می‌دهند ولی به کهنسالان ایران خودرو وسایپا وام 20 و 25 میلیون تومانی اختصاص می‌دهند و مردم را زیر بار بهره چند ده درصدی قرار می دهند.حتما اطلاع دارید و به شما منتقل کرده‌اند که 4 میلیون جوان در حال  فارغ التحصیل شدن هستند و به اشتغال نیاز دارند اما به نظر می‌رسد دولت برنامه جدی برای اشتغال و مواجه با این بحران در سال‌های پیشرو ندارد.

 وی همچنین افزود: رفع تحریم‌های ظالمانه در طول سال‌های اخیر چه در این دولت و چه در دولت قبل جز مطالبات جدی ما دانشجویان بوده است. تحریم هایی که استخوان‌های عده‌ای را مانند همان چرخ توسعه اقتصادی در اوایل دهه 70 خورد نمود و اشرافی‌گری عده‌ای را در شمال شهرها ایجاد کرد، نتیجه همین تحریم‌های ظالمانه هم برای مردمان حاشیه نشین  و محروم همان شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: این تحریم‌ها از زاویه دیگر اتفاق مهم دیگری را رغم زد. یعنی ادامه همان روندی که در زمان جنگ تحمیلی در کشور را شاهد بودیم پشت سر می‌گذاریم و ملت ما با همدلی و تولید داخلی روی پای خود ایستاد ولی دست‌گدایی مقابل اجنبی دراز نکردند اما کشاورزان و تولیدکنندگان خرد و دامداران از فردا می ترسند که عده‌ای که دل در گرو جهانی شدن و وابستگی متقابل دارند چشم خود رابر روی زحمت کارگر و کشاورز و دامدار ایرانی ببندند و با واردات بی رویه و غیر منطقی آنها را به خاک سیاه بنشانند.

عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان همچنین ضمن انتقاد از برخی مواضع معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در طول دو سال اخیر بعضی نقل قول‌ها و اظهار نظرها و اقدامات معاونت زنان ریاست جمهوری موجب شد که ما امروز از عدم توجه کافی به جایگاه حقیقی نهاد خانواده و وضعیت روانی خانواده‌ها و زنان کشورمان که عده‌ای سعی بر مردانه جلوه دادن آنها هستند و می‌خواهند آنها را برده مدرنیته و تمدن سازی غربی نمایند، نگران هستیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه دیده می‌شود همان‌هایی که در سال 78 فتنه کوی دانشگاه و فتنه سال 88 را ایجاد کردند، درصدد هستند دوباره با شعارهای دروغین و اردوکشی‌های سیاسی فضای آرامش و همدلی کشور را به هم زنند و فتنه دیگری را رقم زنند و آن را به نام دولت شما تمام کنند. این افراد تلاش دارند با سخنرانی‌های حاشیه‌ساز و ساختار شکنانه حتی دانشگاه‌ها را به فضای التهاب سیاسی بکشانند و از دانشگاه‌ها به عنوان ابزاری در جهت پیش برد اهداف خود استفاده کنند.



انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز