تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

اشباح مردگان سیاسی در دانشگاه تهران!

باتوجه به قاطعیت حضرت امام(ره) در مطرود کردن اعضای خودفروخته و لیبرال مسلک نهضت آزادی، باید از مسئولان دانشگاه تهران پرسید با چه توجیهی، از ابراهیم یزدی با عنوان "مشاور امام" دعوت به سخنرانی کرده‌اید؟
کد خبر: ۸۰۰۷
اشباح مردگان سیاسی در دانشگاه تهران!اخبار معاصر: باتوجه به قاطعیت حضرت امام(ره) در مطرود کردن اعضای خودفروخته و لیبرال مسلک نهضت آزادی، باید از مسئولان دانشگاه تهران پرسید با چه توجیهی، از ابراهیم یزدی با عنوان "مشاور امام" دعوت به سخنرانی کرده‌اید؟

امروز 16 آذر مصادف با روز دانشجو است؛ روزی که یادآور استکبارستیزی دانشجویانی است که در مخالفت با سفر معاون اول رئیس جمهور آمریکا به ایران در دوران رژیم منحوس پهلوی شهید شدند.

دانشگاه‌های سراسر کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر مبنای یک سنت متداول روز 16 آذر را گرامی میدارند؛ و در این بین به همت تشکل‌های دانشجویی فعال در دانشگاه (و البته با نظارت هیئتی منتسب به روسای دانشگاه)، از فعالان عرصه سیاست جهت سخنرانی دعوت به عمل می‌آورند.

با توجه به ماهیت روز 16 آذر که خمیرمایه آن را استکبارستیزی و افشاء جنایت‌ها و خباثت‌های آمریکا تشکیل می دهد، انتظار به حق از متولیان مراسم 16 آذر در دانشگاه‌ها این است که با دعوت از سخنرانانی موجه و ارزشی، به تبیین و تحلیل تاریخی واقعه 16 آذر بپردازند؛ اما مع الاسف برخی دانشگاه‌ها ترجیح می دهند تا در این روز با دعوت از سخنرانانی معلوم الحال که سابقه مشخصی در همراهی با فتنه سال‌های 78 و 88 دارند، جو و فضای دانشگاه را به سمت جناحی گری و سیاسی کاری بکشانند و محیط علمی و معرفتی دانشگاه را به کلوب سیاسی یک جناح خاص و ورشکسته تبدیل کنند؛ که در این زمینه ضرورت دارد مسئولان و مقامات وزارت علوم مورد سوال واقع شوند.

اما در این میان اقدام مسئولان دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در دعوت از ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت تحت عنوان "مشاور امام" برای سخنرانی در میان دانشجویان این دانشگاه به مناسبت روز 16 آذر، اقدام تعجب برانگیز و قابل تامل است.

تعجب برانگیزتر از این بابت که نه تنها هیچ نسبتی میان تفکرات و گرایشات آقای یزدی به عنوان یکی از اعضای در قید حیات "نهضت متروک آزادی" با مبانی فکری و سیاسی امام راحل وجود ندارد، تا حدی که اعضای نهضت آزادی که در مطلع پیروزی انقلاب عهده دار تشکیل دولت موقت بودند، هیچگاه از لفظ "امام" برای خطاب قراردادن بنیانگذار فقید انقلاب استفاده نکرده بلکه نهضت آزادی در زمان حیات طیبه حضرت امام(ره) و در زمان دفاع مقدس به عنوان ستون پنجم دشمن علیه مبانی فکری رهبر کبیر انقلاب موضع گیری کرده و ارزشهای دفاع مقدس را  زیر سوال برده و  همچنین در اوایل پیروزی انقلاب آشکارا از طریق تریبون‌های عمومی به مخالفت با اندیشه های متعالی امام راحل می‌پرداختند.   

البته امام خمینی(ره) نیز پس از آشکار شدن رویکرد مغرضانه و مزدورانه اعضای نهضت آزادی و مخالفت آن‌ها با مبانی اسلام سیاسی-فقاهتی، در مقابل آن‌ها با قاطعیت ایستادند تا حدی که ایشان در آستانه انتخابات مجلس سوم در پاسخ به درخواست وزیر وقت کشور برای تایید صلاحیت اعضای نهضت آزادی، فرمودند:"همچون گذشته معتقدم سپردن پست‌های کلیدی نظام به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام نداشته‌اند لطمه‌ای جبران‌ناپذیر بوده است".

امام راحل همچنین پس از نفوذ اعضای نهضت آزادی در بیت‌ آقای منتظری، فرمودند:"نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب‌الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی از مواضع اصولی‌اش عدول کرده است".

بنابراین باتوجه به قاطعیت حضرت امام(ره) در مطرود کردن اعضای خودفروخته و لیبرال مسلک نهضت آزادی، باید از مسئولان دانشگاه تهران پرسید با چه توجیهی، از ابراهیم یزدی با عنوان "مشاور امام" دعوت به سخنرانی کرده‌اید؟

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز