تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

ادعای داشتن کارت قرمز پیش از اجرای حکم اعدام

پرونده مرد قاتل که در آستانه اعدام قرار داشت، با ادعای مشکلات روانی و کارت قرمز داشتن، بار دیگر برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
کد خبر: ۸۰۱۴
طناب داراخبار معاصر: 16 تیر سال 91 ماموران پلیس در جریان وقوع یک درگیری مرگبار قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه در خیابان مهرآباد جنوبی به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران مشخص شد که مرد جوانی از سوی دوستش به قتل رسیده است. بنابراین تجسس ها برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد تا اینکه دو روز بعد مرد جوان به اداره پلیس رفت و خودش را معرفی کرد.

وی در بازجویی ها به ماموران گفت: چند وقت پیش از حادثه من و مقتول در خانه دوستمان مشغول کشیدن مواد بودیم که ماموران پلیس سر رسیدند و ما را دستگیر کردند. اما مقتول به دروغ به ماموران گفت که من خرده فروش مواد هستم. برای همین مرا زندانی کردند ولی خودش آزاد شد. بعد از آزادی از زندان روز حادثه به صورت اتفاقی مقتول را در خیابان دیدم و از آنجاییکه از او کینه به دل داشتم تصمیم به انتقام گرفتم. اما نمی خواستم او را به قتل برسانم و تنها می خواستم زخمی اش کنم که چاقو به گردنش خورد و وقتی فهمیدم مرده است، تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.

با اعتراف این مرد پرونده وی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در این شعبه پس از محاکمه به قصاص محکوم شد. درحالیکه حکم وی در آستانه اجرا بود متهم نامه ای نوشت و در آن نامه ادعا کرد که بیماری روانی داشته و حتی کارت قرمز هم دارد. او گفت که روز حادثه برای انتقام دست به قتل نزده و تنها برای دفاع از خودش این مرد را کشته است.

به این ترتیب و با مطرح شدن این ادعا، درخواست اعاده دادرسی او پذیرفته است و قرار شد متهم این بار در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود.



انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز