تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°

۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
ارتش یمن خبر داد

شلیک «۱۰۰۰ موشک» به خاک عربستان

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی خط اول دفاعی جنوبی عربستان را به کنترل خود درآوردند و اکنون مشرف بر شهرهای نجران، عسیر و جیزان هستتد
کد خبر: ۸۰۲۲
 شلیک «۱۰۰۰ موشک» به خاک عربستاناخبار معاصر: سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی خط اول دفاعی جنوبی عربستان را به کنترل خود درآوردند و اکنون مشرف بر شهرهای نجران، عسیر و جیزان هستتد

سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در گفتگو با پایگاه خبری العهد از حضور گسترده نیروهای ارتش یمن در استان‌های شمالی و مناطق جنوبی عربستان خبر داد و گفت: ما اکنون مناطقی را که سعودی‌ها از 80 سال پیش اشغال کردند، بازپس می‌گیریم و این وضعیت برای ورود به مرحله نخست گزینه‌های راهبردی اعلام شد.

شلیک بیش از 1000 موشک به خاک عربستان و کنترل 40 نقطه نظامی

وی تصریح کرد: اکنون ما درحال رفتن به مرحله قویتری از رویارویی ها هستیم و اکنون بر خط اول دفاعی جنوب عربستان کنترل داریم که این خط مجهز به مدرن ترین سلاح ها و تجهیزات است و کنترل بر آن صورت گرفته است. اکنون زمینه ورود هموار است اما این مسئله در گرو یک سری تصمیمات و دارای مراحلی است؛ زیرا هرگونه تحرک نظامی لازم است که متناسب با مواضع سیاسی باشد.

لقمان افزود: در روزهای گذشته، نوار مرزی شمالی خودمان را با بیش از یک‌هزار موشک و گلوله توپ پاکسازی کرده و نیروهای ما وارد شدند و بیش از 40 موضع نظامی را که سعودی‌ها در آن متمرکز بودند، پاکسازی شد. همچنین 75 خودروی نظامی منهدم شد که از جمله تانک های آبرامز (اسطوره آمریکا) و گروهی از خودروهای نظامی برادلی بود.

اشراف ارتش یمن بر شهرهای نجران، عسیر و جیزان در خاک عربستان

وی در زمینه جبهه داخلی گفت: ما با شاخه‌های اطلاعاتی آمریکا در منطقه یعنی گروه القاعده و داعش مواجه هستیم و گروه‌های مزدور از سراسر جهان برای انجام این ماموریت جمع آوری و بسیج شده‌اند و آنها براساس مقاصد آمریکا و اسرائیل کار می‌کنند و سازمان اطلاعات آمریکا و مطبوعات اسرائیل به این امر اذعان کرده‌اند و ما با همه آنها مقابله می‌کنیم و در این نبردها پیروزی کسب می نماییم.

وی افزود: راهبرد ما از دفاع به حمله تغییر کرده است و ابتکار عمل امروز به دست ارتش یمن و کمیته‌های مردمی است و آنها هستند که خط نبرد در همه جبهه ها را تعیین می‌کنند.

لقمان گفت: امیدوارم بودیم که عربستان حجم و حد و مرز خود را بشناسد و تجاوزگری خود را متوقف خواهد کند اما آنها به کار خود ادامه دادند و قلدرانه برخورد کردند اما بعد از دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در (عملیات خود علیه) مواضع نظامی سعودی، متجاوزان از طریق هواپیماهای اسرائیلی و آمریکایی برای انتقام گیری از زنان و کودکان در شهرها و روستاهای یمن آمدند و شمار زیادی را به قتل رساندند و مناطق زیادی را ویران کردند اما ما به مسیر بازپس گیری مناطق اشغالی در استان های شمالی یمن ادامه می دهیم.

انهدام 6 ناوچه عربستان در آبهای یمن

وی به انهدام شش ناوچه متجاوزان از آغاز تجاوزگری به یمن اشاره کرد و گفت که آخرین ناوچه در سواحل شهر المخا در استان تعز منهدم شد. همه تحرکات دریایی آنها در دریای سرخ رصد می شود و هر وقت کشتی یا ناوجه یا قایقی به آبهای منطقه ای ما نزدیک شود، آن را هدف قرار داده و منهدم خواهیم کرد. ما قادر به این امر هستیم و آن را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز