تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
شهریاری:

سازمان جهانی فوتبال ساحلی تقویم دقیقی در اختیار کشورها قرار نمی‌دهد

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی گفت: متاسفانه سازمان جهانی فوتبال ساحلی تقویم دقیقی در اختیار کشورها قرار نمی‌دهد تا بر مبنای آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود.
کد خبر: ۸۰۶۶
پریا شهریاریاخبار معاصر: به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، پریا شهریاری درباره برنامه پیش‌روی تیم‌های ملی فوتبال ساحلی گفت: امسال، سال پرکار و شلوغی در رشته فوتبال ساحلی کشور داشتیم، بطوری که در کنار برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، دسته اول، مسابقات رده سنی پایه، فستیوال زیر 14 سال و مسابقات لیگ برتر بانوان، استانداردسازی باشگاه‌ها و در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر،  جام جهانی 2015 پرتغال و تورنمنت بلاروس هم حضور داشتیم.

وی افزود: سال گذشته سعی کردیم تقویم مسابقاتی فوتبال ساحلی کشور را طوری تنظیم کنیم تا شاهد برگزاری منظم مسابقات و عدم تداخل با بازی‌های بین المللی باشیم و فقط حضور تیم ملی در رقابت‌های جام بین قاره‌ای 2015 باعث شد سه هفته پایانی مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر به تاخیر بیفتد، چرا که دعوتنامه این رقابت‌ها، دو ماه قبل از شروع مسابقات برای فدراسیون فرستاده شده بود.

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی در خصوص برگزاری کلاس مربیگری فوتبال ساحلی فیفا گفت: خوشبختانه دوره خوب و مفیدی را با مارسلو مندز مدرس فیفا برگزار کردیم. در این کلاس مربیان فعال لیگ برتر، دسته اول، کادر فنی تیم ملی و بازیکنانی که 10 سال سابقه حضور در تیم ملی داشتند، شرکت کردند. به نظرم این دوره توانست سطح آمادگی و فنی مربیان برای لیگ سال آینده را افزایش دهد. در برگزاری این دوره نیز جلسه‌ای با مربیان برگزار کردیم و ارزیابی خوبی از سطح رقابت‌های این فصل داشتیم و به جمع بندی مناسبی رسیدیم. همچنین قرار شد جلسه‌ای با مسئولان باشگاه‌ها پیش از شروع فصل 96-95 داشته باشیم.

شهریاری در مورد برنامه پیش روی فوتبال ساحلی کشور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دپارتمان فوتبال ساحلی  برگزاری مسابقات زیرگروه است که در همین راستا تیم‌های استانی آمادگی خود را جهت شرکت در مسابقات اعلام کردند و قرار است این مسابقات در بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار شود. در بحث تیم ملی نیز کادرفنی تیم‌های ملی بزرگسالان و (ب) در جلسه کمیته فنی که هفته گذشته برگزار شد، حضور داشتند و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما تیم ملی (ب) است، این تیم با هدف پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان تشکیل شده است و کادر فنی برنامه‌های مفیدی برای این تیم در نظر گرفته است. پنج اردو در تهران، بندرعباس، یزد و بوشهر برای این تیم در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است این تیم دیدارهای تدارکاتی را با تیم‌های فوتبال ساحلی کشور برگزار کند.  پس از آن در جام 22 بهمن که با حضور 5 تیم لیگ برتری از 17 بهمن در بوشهر برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کند و مجددا اردوی دیگری در تهران برای آماده سازی این تیم در دیدار مقابل با بلاروس خواهد داشت.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی افزود: تیم ملی فوتبال ساحلی بلاروس اسفندماه به انزلی خواهد آمد و سه دیدار دوستانه (2 بازی با تیم ملی بزرگسالان و یک مسابقه با تیم ملی ب) برگزار خواهد کرد. با توجه به اینکه بازیکنان ملی‌پوش فوتبال ساحلی بزرگسالان زمان زیادی در اردوهای تیم ملی و لیگ برتر داشتند، طبق نظر کادر فنی مدتی استراحت کرده و قبل از دیدار با بلاروس دو اردو در تهران برگزار خواهند کرد و بعد از آن به انزلی اعزام خواهند شد.

شهریاری در خصوص برنامه سال آینده گفت: متاسفانه سازمان جهانی فوتبال ساحلی تقویم دقیقی در اختیار کشورها قرار نمی‌دهد تا بر مبنای آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود. در کارگاه آموزشی که در امارات برگزار شد، تقویم پیشنهادی خود را ارائه کردیم، اما اعلام کردند که این تقویم قابل تغییر است. ما هم براساس برنامه‌های پیشنهادی تقویم خود را تنظیم می‌کنیم. لیگ برتر فوتبال ساحلی فصل 96-95 را قصد داریم در اواسط فروردین ماه برگزار کنیم و زمان نقل انتقالات و تحویل مدارک و قرعه‌کشی قبل از سال جدید انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها که از سال 92 در حال اجرایی شدن است را در دستور کار داریم که مهمترین آن نصب پروژکتور در ورزشگاه‌ها است، چرا که امسال مسابقات در ماه مبارک رمضان بعد از افطار برگزار خواهد شد و این مورد برای باشگاه‌ها یک الزام است. قصد داریم یک کارگاه آموزشی برای مسئولان هیئت‌های فوتبال استان‌ها، کمیته‌های فوتبال ساحلی و باشگاه‌ها برگزار کنیم تا برنامه‌ها و اهداف فدراسیون جهت توسعه فوتبال ساحلی در کشورمان در اختیار دست اندرکاران این رشته قرار گیرد.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی عنوان کرد: از هیئت‌های فوتبال استان‌ها، باشگاه‌های لیگ برتر، داوران، ناظران و همکارانم در فدراسیون فوتبال به خاطر زحماتی که برای برگزاری لیگ امسال کشیدند، تشکر ویژه ای داشته باشم چرا که حاصل زحمات آنها را در عملکرد تیم ملی کشورمان شاهد هستیم. اگر تیم ملی فوتبال ساحلی هم اکنون در رنکینگ جهانی ششم جهان و اول آسیا قرار دارد با حمایت ها و تلاش همه زحمت‌کشان به خصوص جامعه فوتبال ساحلی به این افتخار دست پیدا کرده که از همه آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز