تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

مدارک فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد غیرقانونی است

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به رشته‌‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد گفت: مدارک فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد غیرقانونی است.
کد خبر: ۸۰۸۶
اخبار معاصر : مجتبی شریعتی نیا‌سر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد، اظهار داشت: طی مدت گذشته بیش از 6 هزار و 700 رشته محل فاقد مجوز دانشگاه آزاد را بررسی کردیم که 33 درصد آنها تایید قطعی و 40 درصد اعلام نقص و بقیه رشته محل‌ها مردود اعلام شد.

وی افزود: براساس تصمیمات گرفته شده رشته‌محل‌هایی که اعلام نقص شده بودند در آینده نزدیک باید رفع نقص شوند و اگر شاخص‌های مورد نظر وزارت علوم رعایت نشود آنها نیز مردود اعلام می‌شوند و مدرک فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی که مورد تایید وزارت علوم نیست بی‌اعتبار خواهد بود، اما امیدواریم با تفاهم دانشگاه آزاد تایید این رشته مجوزها نیز روند مطلوبی را طی کند.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه اساسنامه دانشگاه آزاد مورد تایید وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: براساس همان اساسنامه تصریح شده که رشته‌محل‌های این دانشگاه باید مورد تایید شورای گسترش قرار گیرد. دانشگاه آزاد زیرمجموعه‌ای از آموزش عالی است و وزارت علوم در تلاش است در کمال تفاهم با مسئولان این دانشگاه مشکل دانشجویان را حل کند. امیدواریم با این تفاهمات بتوانیم یا رشته‌محل‌های مردود شده را تغییر دهیم یا دانشجویان واحد تحصیلی خود را تغییر دهند.

شریعتی نیا‌سر درباره آوردن این رشته محل‌ها در دفترچه کنکور سال آینده دانشگاه آزاد، گفت: اگر این دانشگاه برای سال آینده این رشته‌ها را در دفترچه آزمون ثبت کند خلاف عمل کرده، زیرا مرجع تصمیم‌گیری در این امور شورای گسترش است.

وی درباره تشکیل کمیته 3 نفره از سوی دانشگاه آزاد تصریح کرد: کمیته 3 نفره‌ای که در دانشگاه آزاد ایجاد شد برای ما جایگاه قانونی ندارد، زیرا آن قانون مربوط به 27 سال گذشته است، البته براساس همان قانون نیز باید یک نفر به نمایندگی از وزارت علوم در این کمیته حضور می‌داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: مگر می‌شود دو نفر با یکدیگر چند هزار رشته محل را تصویب کنند.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه دانشگاه آزاد بخشی از مجموعه آموزش عالی است، گفت: به نظر می‌رسد این دانشگاه نیز باید قوانین را رعایت کند و با وزارت علوم در این زمینه همکاری‌هایی را داشته باشد.

وی در پایان ضمن توصیه به داوطلبانی که دانشگاه آزاد را برای محل تحصیل خود انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: توصیه اکید ما به داوطلبان دانشگاه آزاد این است که براساس قانونی بودن رشته محل‌ها محل تحصیل آینده خود را انتخاب کنند و برای این مسئله به سایت وزارت علوم مراجعه کنند، زیرا این سایت مرجع مورد تایید ماست و رشته‌های مجوزدار دانشگاه آزاد در آن قید شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز