تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

پنتاگون در حال طراحی سامانه ویژه مقابله با موشک‌های ایران است+عکس

پایگاه «بیزینس اینسایدر» گزارش داد وزارت دفاع آمریکا از چندی پیش در حال طراحی سامانه ضدموشکی ویژه‌ای برای مقابله و هدف قرار دادن توانمندی‌های موشکی بالستیک ایران است.
کد خبر: ۸۰۸۹
پنتاگون

اخبار معاصر: یک پایگاه استرالیایی در گزارشی نوشته که وزارت دفاع این کشور برای مقابله با توانمندی‌های موشکی ایران در حال طراحی سامانه ضد موشکی ویژه بوده است.

گزارشی، با عنوان «آمریکا در حال ساخت یک سامانه جدید پیشرفته دفاعی موشکی است»، به اقدامات پنتاگون برای مقابله با توامندی‌های موشکی ایران پرداخته است.

در ابتدای این گزارش به آزمایش‌های موشک‌های بالستیک ایران از جمله موشک «عماد» اشاره و تاکید شده که واشنگتن از چندی قبل انتظار این اقدامات را داشته و به همین منظور تدابیری برای مقابله با آن اندیشیده است.

در گزارش می‌خوانیم: «آمریکا اخیرا برنامه دفاعی موشکی که برای مقابله با توانمندی در حال رشد ایران درنظر گرفته شده را ازسرگرفته است. در ماه آگوست حدود یک ماه پس از حصول (طرف‌های مذاکرات ایران و گروه 1+5) برجام، وزارت دفاع آمریکا قراردادی 9.8 میلیون دلاری با بوئینگ بست تا برای یک وسیله کشنده و از بین برنده چند کاره(MVK) "یک مفهوم را تعریف کند"».

این پایگاه در توضیح این سامانه جدید اینطور نوشت: «MVK، سامانه ضد موشکی است که در آن تنها یک رهگیر چندین موشک و پرتابه را ردیابی کرده و می‌تواند چندین هدف را نابود کند».

سامانه ضد موشک آمریکا

به ادعای این پایگاه خبری، برنامه موشکی مذکور در سال 2009 بلافاصله پس از آغاز دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما متوقف شد اما این برنامه در قانون دفاع ملی ماه می 2015 مجددا معرفی شده است.

پیشتر پایگاه «اسپیس نیوز» درباره MVK گزارش داده بود که این سامانه می‌تواند شکاف موجود در توانمندی‌های موشکی آمریکا را پر کند و بنای آن بر آن است که هم قادر به به دام انداختن و هم نابود کردن کلاهک موشک‌های پرتاب شده باشد.

این پایگاه همچنین گزارش داده که وزارت دفاع آمریکا  در نظر دارد که این سامانه جدید موشکی را تا سال 2020 راه‌اندازی و فعال کند.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز