تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

پوتین : فکر نمی‌کردیم ترکیه اینطور خائنانه از پشت به ما خنجر بزند

رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر اراده این کشور بر مبارزه با تروریسم، بار دیگر به انتقاد شدید از ترکیه پرداخته و ساقط کردن جنگنده روسی در آسمان سوریه را «خنجر زدن خائنانه از پشت» توصیف کرد.
کد خبر: ۸۱۱۳

اخبار معاصر : ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در دیدار با وزیر دفاع این کشور بار دیگر بر عزم مسکو بر مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، وی که در این نشست در مورد استقرار زیردریایی اتمی این کشور در مدیترانه صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با زیردریایی، ما باید هرآنچه در میدان نبرد رخ می‌دهد و نحوه عملکرد تسلیحات را بررسی کنیم. هم موشک‌های "کالیبر" و هم راکت‌های "خا 101" عملکرد خوبی داشته‌اند. داریم می‌بینیم که این‌ها تسلیحات مدرن، جدید، موثر و با دقت بالایی هستند که می‌توانند هم کلاهک متعارف و هم کلاهک‌های مخصوص هسته‌ای حمل کنند.»

پوتین ادامه داد: «طبیعتا ما در نبرد با تروریست‌ها نیازی به این کار نداریم و امیدوارم که هرگز هم نیازی به این کار نباشد. اما به طور کلی، این مسئله نشانگر پیشرفت قابل توجه ما در زمینه ارتقا تسلیحات و تجهیزاتی است که به ارتش و نیروی دریایی روسیه ارائه می‌شود.»

 

فکر نمی‌کردیم ترکیه اینطور خائنانه از پشت به ما خنجر بزند


وی در این نشست همچنین در مورد جعبه سیاه جنگنده ساقط شده این کشور توسط ترکیه هم صحبت کرده و از سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه خواست بازگشایی و بررسی آن با حضور کارشناسان خارجی انجام شود. 

پوتین با این حال گفت: «قطعا ما باید در جریان این اطلاعات قرار گیریم، اما فارغ از اطلاعاتی که به دست می‌آوریم، موضع ما در قبال آنچه مقامات ترکیه‌ای انجام دادند، تغییری نخواهد کرد. باز هم می‌گویم، ما با ترکیه نه فقط مانند یک ملت دوست، بلکه به عنوان متحدی در مبارزه با تروریسم رفتار کردیم و هیچ کس انتظار نداشت که اینطور خائنانه از پشت خنجر بخوریم.»

وی ادامه داد: «اما ما خودمان قطعا باید به طور کامل در جریان آنچه رخ داده قرار بگیریم. به همین جهت باید همراه با کارشناسان بین‌المللی، بسیار با دقت و حرفه‌ای با این وسیله (جعبه سیاه) برخورد شود. شما باید هرکسی را که می‌خواهد در این فرآیند مشارکت داشته باشد، دعوت کنید.»

فکر نمی‌کردیم ترکیه اینطور خائنانه از پشت به ما خنجر بزند 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین از نیروهای ویژه روسیه و سوریه که منطقه را جست‌وجو کرده و جعبه سیاه را یافته‌اند، قدردانی کرد.

در این نشست، پیش از پوتین شایگو به بیان توضیحاتی در مورد نحوه یافتن جعبه سیاه پرداخت. وی در این مورد گفت: «نیروهای نظامی سوریه منطقه را جست‌وجو کردند و محل سقوط را یافتند. آن راهزن‌ها (تروریست) آنقدر برای فرار عجله داشتند که نتوانستند هیچ چیزی از هواپیما را با خود ببرند، به همین دلیل ما توانستیم سیستم ضبط جنگنده را بیابیم.»

او در ارتباط با شلیک موشک از زیردریایی این کشور به سمت مواضع تروریست‌ها هم به پوتین گفت: «زیردریایی شلیک‌هایی از زیر آب انجام داد، چراکه شما در ماه می به ما دستور دادید که تسلیحات جدید خود را در تمام محیط‌هایی که امکان‌پذیر است، چه در هوا و چه در آب، تست کنیم. ما از ناوگان خزر و از روی آب شلیک انجام دادیم. حالا هم شلیک‌هایی واقعی از مدیترانه به سمت اهداف واقعی انجام داده‌ایم.»

فکر نمی‌کردیم ترکیه اینطور خائنانه از پشت به ما خنجر بزند

وی افزود: «ما پیش از انجام شلیک‌ها به همکاران اسرائیلی و آمریکایی خود هشدار دادیم و امروز هم این شلیک‌ها را انجام می‌دهیم. این زیردریایی پیش از این از دریاهای شمال و ناوگان شمالی شلیک‌های سطحی انجام داده بود.»

روسیه از روز 30 سپتامبر به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی در این کشور را آغاز کرده و تاکنون بیش از 2000 بار مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز