تهران ۲۲.۶۲° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

روحانی:فضای انتخاباتی بايد قانونی ،سالم و پرنشاط باشد

رييس جمهور گفت: فضای انتخابات بايد قانونی، سالم و پرنشاط باشدو همه چهره‌های علاقمند خدمت به مردم،در صحنه رقابت حاضرشوند.
کد خبر: ۸۱۳۷
اخبار معاصر : حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی  با بیان اینکه خراسان از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است، اظهار کرد: امام رضا (ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند که اسلام دین فرهنگ، منطق و گفت‌وگو است.

وي  تاکید کرد: نشان دادن چهره واقعی اسلام، افکار عمومی جهان را جلب خواهد کرد.

رييس جمهور در بخشی از سخنان خود گفت: دولت در پی تامین و حل مشکلات آب است اما اولین قدم، بهره وری صحیح از منابع موجود است.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی اظهار داشت: تعیین مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصت خوبی برای رسیدگی به زیرساخت‌های شهری و اجتماعی مشهد مقدس است

وی همچنین با اشاره به انتخابات امسال گفت: باید تلاش کرد فضای انتخابات قانونی، سالم و پر نشاط باشد و همه چهره‌های علاقمند خدمت به مردم، در صحنه رقابت حاضر شوند. امیدواریم هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی‌تر باشد.


روحانی افزود: خراسان  منطقه ذوق، علم، هنر و بزرگان اهل فرهنگ و ادب است و استان خراسان رضوی از جهات گوناگون دارای اهمیت است و حضور بارگاه نورانی امام رضا(ع) بر این اهمیت افزوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این سفر معنوی و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) فرصتی را برای بررسی مشکلات و روند برنامه‌های استان خراسان رضوی به‌وجود آورده است، گفت: از سفر سال گذشته تاکنون براساس گزارش‌های ارائه شده، عمده طرح‌ها و پروژه‌های وعده داده شده، پیشرفت زیادی داشته‌اند و ما با ایستادگی بر تعهد خود و توکل بر خدا امیدواریم این طرح‌ها هر چه سریع‌تر کامل شوند.

رئیس‌ جمهور شهر مشهد را به لحاظ تعلق آن به همه مردم ایران و شیعیان جهان دارای اهمیت ویژه‌ای برشمرد و بر ضرورت رسیدگی و تلاش بیشتر در جهت حل مشکلات این شهر تأکید کرد و گفت: تسهیل شرایط و ارائه امکانات برای زائران ملجأ شریف امام رضا(ع) وظیفه‌ای است که باید با تلاش و هماهنگی به آن عمل کنیم.

وی وجود بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی را از مشکلات طولانی و کهن مشهد مقدس دانست و با اشاره به اینکه امروزه مشکلاتی نظیر کمبود آب نیز به این مشکلات اضافه شده است، افزود: دولت در پی تامین و حل مشکلات آب است و همه نخبگان، مسئولان و دانشگاهیان نیز باید برای حل این مشکل در استان تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشند اما نخستین قدم بهره وری صحیح از منابع موجود است که این نیازمند سرمایه‌گذاری، اقدامات فناورانه و فرهنگ‌سازی است.

رییس‌‌جمهور عنوان کرد: ساماندهی اجتماعی، زیباسازی شهر، ساماندهی ترافیک شهری، رفع مشکلات حمل و نقل در استان،‌ ساماندهی مسایل فرهنگی و نحوه بروز و ظهور آن در انظار عمومی از جمله اقداماتی است که باید به آنها در استان خراسان رضوی و شهر مشهد توجه ویژه‌ای داشت.

رییس جمهور مجلس شورای اسلامی را دارای جایگاهی پراهمیت در جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی است که هر چه تریبون و سخنان نمایندگان آن عالمانه و قوی تر باشد، موجب فخر و عزت کشور خواهد بود. امیدواریم  هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی تر باشد و موجب سربلندی بیش از پیش ملت ایران در جهان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات یکی از قدرت نمایی‌های ملت ایران در منطقه خواهد بود، اظهار امیدواری کرد تا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی جلوه گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام بیشتر ملت ایران باشد.


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز