تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

محمد بنا: در المپیک باید به مردم جواب پس بدهم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در مسیر موفقیت در المپیک باید از برخی نتیجه‌گیری‌ها بگذریم چرا که باید در المپیک به مردم جواب پس بدهم.
کد خبر: ۸۱۴۵
اخبار معاصر : محمد بنا، درباره اردوی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: خوشبختانه بچه‌ها آنطور که می‌خواهم در تمرینات حضور پیدا می‌کنند و شرایطی خوبی دارند. این مرحله از اردو هم امروز به پایان می‌رسد و بعد از جام باشگاه‌های جهان مرحله بعدی اردو را آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که کادر فنی درخواست معافیت برخی کشتی‌گیران از حضور در جام تختی و از طرفی اضافه شدن تعدادی دیگر را داده است، گفت: این حق من است که در هر وزن یک سهمیه کنار بگذارم، به همین دلیل درخواست چند سهمیه برای حضور در جام تختی را به شورای فنی ارائه دادیم. درنظر داریم که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تیمی جوان را اعزام کنیم، چرا که ذهن‌ها باید آماده شود و در این مسیر باید از یکسری مسابقات و نتیجه‌گیری‌ها بگذریم. به همین دلیل می‌خواهم به جوانان میدان دهم تا بتوانم مهره‌هایم را آزمایش کنم، چرا که تنها در المپیک است که باید به مردم جواب پس بدهم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره معافیت کریم‌فر از حضور در جام تختی گفت: کریم‌فر قبل از باکو در قزاقستان کشتی گرفته بود و اگر بخواهد در جام باشگاه‌های جهان هم کشتی بگیرد، با توجه به برنامه‌ای که برای او به منظور شرکت در جام وهبی امره و زومباتلی مجارستان داریم، حضورش در جام تختی به صلاح نبود، چرا که بالای 90 کیلوگرم وزن دارد و کیلوهای زیادی کم می‌کند، مگر یک کشتی‌گیر چندبار می‌تواند در طول سال وزن کم کند؟

بنا درباره شرایط وزن 85 کیلو گفت: در این وزن 5، 6 مهره داریم که هرکدام می‌توانند با بهترین‌های دنیا رقابت کنند و قشنگ‌ترین کشتی‌ها را بگیرند که لذت می‌برم. اخلاقی، کریم‌فر، اخباری، نوری و عابدین‌زاده کشتی‌گیرانی هستند که درجه جهانی دارند. در وزن 59 کیلوگرم هم خوشبختانه سوریان واقعاً سر حال شده است. امید نوروزی هم در کنار گرایی و زیدوند عالی کار می‌کند.

وی تصریح کرد: در وزن 71 کیلوگرم بیابانگرد در کنار گرمسیری خوب شده‌اند و در 75 کیلوگرم چهار کشتی‌گیر مطرح داریم که هرکدام مدعی هستند. با توجه به اینکه مسابقات آسیایی و جام جهانی را در پیش داریم و باید در 8 وزن کشتی بگیریم، برخی نفرات را در اوزان غیرالمپیکی حفظ کرده‌ایم، مانند قادریان که می‌تواند در 85 کیلوگرم البته بعد از المپیک یکی از خوب‌های دنیا باشد. در 98 کیلوگرم هم شرایط خوب است و در سنگین‌وزن هم بهترین‌ها را داریم.

محمد بنا درباره دعوت از علی محمدی گفت: از وقتی که من رفتم، او کشتی نگرفته است، اما کشتی‌گیری است که سالها برای تیم ملی زحمت کشیده و افتخارآفرینی کرده است. برنامه ویژه‌ای برای او دارم و می‌خواهم در شرایطی که در شأن این کشتی‌گیر باشد، از دنیای قهرمانی خداحافظی کند. قهرمانان‌مان را باید روی دست‌هایمان بدرقه کنیم، نه اینکه به راحتی از کنار زحمات آنها بگذریم.
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز