تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
فرمانده اسبق کل سپاه:

داعش تا 30 کیلومتری مرز ایران هم رسید

آمریکا قبل از اینکه به پای میز مذاکره بیاید چند بار قصد حمله نظامی داشت لذا آن ها احساس کردند که اگر حمله کنند ایران سیلی محکمی را به آن ها می زند.
کد خبر: ۸۱۶۴
محسن رضاییاخبار معاصر: سرلشکر محسن رضایی شب گذشته در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به بررسی مسائل منطقه پرداخت.

وی در این گفت و گو سخنان مهمی زد که در ادامه به بازخوانی بخشی از آن می پردازیم.

آمریکا قبل از اینکه به پای میز مذاکره بیاید چند بار قصد حمله نظامی داشت

محسن رضایی در بخشی از این گفت و گو  گفت: آمریکا قبل از اینکه به پای میز مذاکره بیاید چند بار قصد حمله نظامی داشت لذا آن ها احساس کردند که اگر حمله کنند ایران سیلی محکمی را به آن ها می زند.

 با اشاره به این که دور کردن کشور از جنگ باعث شد برجام شکل بگیرد، افزود: آن ها دیدند که دست ایران پر است و در نهایت بر سر میز مذاکره نشستند.

آمریکا به دنبال نفوذ در سیستم های امنیتی ایران است

وی همچنین درخصوص نقش و اهمیت ایران در مقابله با تروریست نیز گفت: آمریکایی ها می خواهند دروازه ای برای ورود به سیستم امنیتی و دفاعی ما پیدا کنند به طوری که ما به آمریکا اعتماد نداریم و نخواهیم کرد و هرگز چنین اجازه ای به آن ها نمی دهیم که به سیستم دفاعی امنیتی مان ورود پیدا کنند.

«بشار اسد» باید بر سر قدرت بماند

رضایی با تاکید بر این که ما اهل مذاکره هستیم و در جریان سوریه حرفی نداریم که همه کشورهای معترض راه مشخصی را در پیش بگیرند، اظهارداشت: چارچوب ما مشخص است و از چارچوب خود عقب نمی کشیم لذا «بشار اسد» باید بر سر قدرت بماند و مردم سوریه باید خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

ممکن است زمینه جنگ جهانی سوم فراهم شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: منطقه درحال انزجار بسیار بزرگی است و لذا ممکن است زمینه جنگ جهانی سوم نیز فراهم شود.

منطقه خاورمیانه آبستن یک انفجار بزرگ است

رضایی در ادامه با بیان اینکه منطقه خاورمیانه آبستن یک انفجار بزرگ است که ریشه آن در تجاوزات مرزی است، گفت: این خطری است که همه کشورهای منطقه را تهدید می کند و اگر همه می خواهند یک جنگ بزرگی شکل نگیرد باید نسبت به این خطر فعال شوند و این آتش را به صورت اصولی خاموش کنند که در این رابطه سازمان ملل می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

داعش تا 30 کیلومتری مرز ایران هم رسید

رضایی ادامه داد: داعشی ها در 5 الی 6 ماه گذشته تا 30 کیلومتری مرزهای ما در سمت قصرشیرین آمدند اما ما خونسردی و کنترل خود را از دست ندادیم و چون خود نیروهای عراقی خطر آن ها را دفع کردند ما نیز دیگر به موضوع ورود نکردیم.



انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز