تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

احضار دوباره محمود دعایی به دادسرای ویژه روحانیت

سخنگوی قوه‌قضاییه از احضار دوباره دعایی به دادسرای ویژه روحانیت به دلیل تخطی از دستور قضایی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۵
محمود دعاییاخبار معاصر: غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مورد بررسی قرار گرفتن پرونده مرگ زن بارداری در کرج به واسطه عدم پذیرش آن توسط بیمارستانی در این شهر اظهار داشت: این ماجرا در حدود 50 روز پیش اتفاق افتاد که طی آن خانم بارداری به بیمارستانی در شهر کرج مراجعه می‌کند و لی بعد از پذیرش مسئولان بیمارستان عنوان می‌کنند که این زن باید به دلایل خاصی به بیمارستان دیگری منتقل شود که در نهایت این خانم خارج از بیمارستان فوت می‌کند.

وی افزود: پرونده این حادثه در حال حاضر تشکیل شده و منتظر گزارش نظام پزشکی در خصوص مسئولیت مدیر بیمارستان و مسئولان این مرکز درمانی در این رابطه هستیم و پزشک قانونی نیز باید نظر خود را در خصوص علت فوت این خانم اظهار کند و تاکنون رسیدگی‌ها به پایان نرسیده و پرونده در دست بررسی‌است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دستگیری تعدادی از قاچاقچیان ارز در تهران گفت: این اتفاق به دستور تعزیرات حکومتی انجام شد و بیش از 40 نفر دستگیر شدند و پرونده در حال حاضر در تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه تعزیرات حکومتی اقدامات دستگیرشدگان را در جهت اخلال در امور ارزی کشور عنوان کرده است، درباره تعدادی از متهمان ارزی قبلی نیز گفت: در پرونده آقای روزچنگ تعدادی از جلسات دادگاه برگزار شده ولی در خصوص میزان تخلفات وی اختلافاتی موجود بود و پرونده این متهم هنوز به اتمام نرسیده ولی وی کماکان در بازدداشت به سر می‌برد. اما پرونده تعداد دیگری از متهمان ارزی به اتمام رسیده و برخی به حبس و جرایم مالی و برخی دیگر به جرایم مالی محکوم شدند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اعتصاب غذای 18 روزه محمود بهشتی از اعضای کانون صنفی معلمان نیز که مدعی محکومیت خود در دادگاهی 5 دقیقه‌ای شده بود، اظهار داشت: اینکه گفته شده دادگاهی طی 5 دقیقه وی را محکوم کرده است قطعا صحت ندارد و درثانی در صورت صدور حکم نیز مسیر اعتراض طرفین دعوا به احکام صادره مشخص است و در صورت اعتراض مرجع تجدید نظر حکم صادره را مورد رسیدگی مجدد قرار می‌دهد. همچنین در موارد دیگری نیز محکومان می‌توانند خواستار اعاده دادرسی شوند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در مجموع کسانی که به هر دلیلی در زندان دست به اعتصاب غذا بزنند سازمان زندان‌ها با مذاکره با وی، خانواده او و یا وکیلش انجام می‌دهد و در صورت نیاز نیز هرگونه اقدامات پزشکی برای وی انجام خواهد شد لذا این فرد نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود.

محسنی اژه‌ای در ادامه این نشست خبری در واکنش به سوال خبرنگاری در خصوص نامه نگاری حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با آقای زارعی و ادعای وی مبنی بر نظری خاص از سوی رهبری نسبت به رئیس دولت اصلاحات گفت: من از نقل قولی که آقای دعایی در این نامه نسبت به رهبری انجام داده‌اند اطلاعی ندارم.

وی در خصوص تغییر موضع دستگاه قضایی در خصوص ممنوع التصویری یکی از عوامل فتنه 88 گفت: دستور دادستان در این خصوص هیچ تغییری نکرده و هر کس برخلاف این دستور عمل کند حتماً تحت تعقیب قرار خواهد گرد.

سخنگوی قوه قضاییه با تأکید براینکه تحت تعقیب قرار گرفتن این افراد برای هیچ روزنامه و رسانه‌ای استثنا نیست، گفت: آقای دعایی نیز به دنبال تخطی از این دستور دادستان تحت تعقیب قرار گرفت و برای بار دوم به دادسرا احضار شد و در بازجویی‌های بعمل آمده آخرین دفاعیات وی امروز اخذ شد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با قرار تأمین مناسب آزاد شده است، افزود: با توجه به اینکه ایشان یکبار در دادگاه ویژه روحانیت احضار شده بود و با اقدامات مشابه مجدداً احضار و تعهد داده است، پرونده وی با توجه به اخذ آخرین دفاعیاتش در مرحله ارسال به دادگاه قرار دارد.



انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز