تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°

۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

شهادت رهبر جبنش اسلامی نیجریه

نیروهای امنیتی نیجریه با یورش به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را به شهادت رساندند.
کد خبر: ۸۲۰۲
شیخ زکزاکیاخبار معاصر: حمله نیروهای امنیتی نیجریه به منزل شیخ ابراهیم زَکزاکِی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و حسینیه بقیه الله وابسته به شیعیان آن کشور منجر به شهادت یا مجروح شدن صدها تن دیگر شد.

در این حمله معاون شیخ زکزاکی و پزشک مخصوص وی نیز به شهادت رسیدند.

ارتش نیجریه علت یورش به خانه زکزاکی و حسینیه بقیه الله را تلاش هواداران شیخ ابراهیم برای ترور رئیس ستاد ارتش نیجریه در منطقه زاریا اعلام کرده است.

این در حالی است که شیخ زکزاکی و اهالی منطقه این ادعای دروغین ارتش نیجریه را تکذیب کرده و اسرائیل و آمریکا را در این حمله دخیل دانسته اند.

عبدالناصر ناصرالدین طی گزارشی در این باره گفت: نظامیان ارتش نیجریه بدون هیچگونه هشدار قبلی به حسینیه بقیه الله و خانه شیخ ابراهیم یعقوب الزَکزَاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه حمله کرده و به سوی شهروندان بی دفاع آتش گشودند.

وی افزود: بهانه ارتش نیجریه در حمله ناجوانمردانه به خانه و حسینیه شیخ الزکزکی تلاش برای ترور یکی از فرماندهان ارتش نیجریه در منطقه زاریا بوده است.

ناصرالدین درباره جزئیات این جنایت گفت: روز شنبه تعدادی از نیروهای امنیتی نیجریه به خانه شیخ ابراهیم زکزاکی که در حال برگزاری مجلس عزاداری برای سی نفر از شهروندان که هفته گذشته به دست افراد ناشناس کشته شده بودند، حمله کردند.

گزارشگر العالم با اشاره به ادامه حمله نظامیان نیجریه در روز یکشنبه گفت: اطلاعات ضد و نقیضی درباره تعداد کشته شدگان و مجروحان حادثه منتشر شده است اما منابع محلی در این باره از کشته و مجروح شدن صدها تن در این حادثه خبر داده اند.

وی در ادامه به نقل از منابع محلی تصریح کرد: در این حمله محمود محمد طوری، معاون شیخ زکزاکی و مصطفی طبیب، پزشک مخصوص وی (که احتمالا سخنگوی وی نیز بوده است) به شهادت رسیدند.

ناصر الدین همچنین خاطر نشان کرد: در حمله نیروهای امنیتی نیجریه، منزل شیخ زَکزاکی و ساختمان حسینیه بقیع الله به طور کامل ویران شد.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه اتهام مقامات این کشور به مسلمانان در خصوص تلاش برای ترور یکی از فرماندهان ارتش در منطقه زاریا را تکذیب کرده و تاکید کرد که حسینیه بقیه الله بدون هیچگونه هشدار قبلی به وسیله نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفته است.

این در حالی است که منابع مختلف خبری آمریکا و اسرائیل را در پشت پرده این جنایت اعلام کرده اند.

ناصرالدین گفت: برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا و اسرائیل از سفر یک ماه قبل رئیس جمهور نیجریه به ایران و نزدیک شدن این دو کشور به یکدیگر ناراحت هستند.

وی همچنین گفت: برخی نیز بر این باورند که علت این حادثه برگزاری مراسم سالیانه اربعین امام حسین علیه السلام توسط مسلمانان نیجریه ای در زاریا و شهرهای مختلف این کشور بوده است.

این در حالی است که دوستداران اهل بیت در سال گذشته نیز در مراسم روز جهانی قدس توسط نیروهای ارتش مورد حمله قرار گرفته بودند که در این حمله نیز دهها نفر از شهروندان بی دفاع از جمله سه نفر از فرزندان شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.



انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز