تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

تبلیغ القاعده توسط زنان افراطی در غرب

روزنامه تایمز گزارشی را درباره آنچه فعالیت گسترده انجمن‌های حمایت از زندانیان افراطی و محکوم به اقدام‌های تروریستی نامید، منتشر کرد.
کد خبر: ۸۲۰۷
اخبار معاصر: روزنامه انگلیسی ساندی تایمز با انتشار عکسی از یک کیک تولد عجیب، درباره آنچه فعالیت گسترده انجمن‌های حمایت از زندانیان افراطی و محکوم به اقدام‌های تروریستی به ویژه زندانیان زن نامید، گزارشی منتشر کرد.

ساندی تایمز نوشت: یکی از این شبکه‌ها، تصویر کیک تولدی را بر روی صفحه اصلی خود بر روی اینترنت قرار داده است که در آن، صحنه اصابت هواپیما به برج‌های سازمان تجارت جهانی و چهره اسامه بن لادن بنیانگذار گروه تروریستی القاعده به همراه عدد ۱۱/۹ برای اشاره به تاریخ وقوع این عملیات تروریستی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ طراحی شده است.

عکس بن لادن روی کیک تولد هوادارانش!

دیباش غادیر گزارش‌نویس ساندی تایمز می‌نویسد: این تصویر، نماد شبکه‌ای از زنان افراطی است که از پایگاههای اجتماعی برای تمجید از سران گروههای افراطی و تبلیغ برای آن‌ها استفاده می‌کند که شماری از این زنان، افراطیون انگلیسی هستند. 

ساندی تایمز تبلیغات گروههای این چنینی را دلیل افزایش شمار زنان دستگیر شده به اتهام دست داشتن در اقدام‌های تروریستی در انگلیس می‌داند. به طوری که شمار این افراد تاکنون به ۵۰ نفر رسیده است. 

نویسنده این گزارش خاطرنشان می‌کند وجود شبکه زنان افراطی طرفدار اسامه بن لادن در غرب از از عقبه اقدام «تاشفین مالک» تبعه آمریکا به همراه همسرش به کشتار ۱۶ نفر در سن برینادینو پرده برمی دارد و نشان می‌دهد که طرفداری این زنان فقط به بن لادن محدود نمی‌شود. بلکه زنان علاقه‌مند به آنچه که این نویسنده از آن به عنوان «شهادت» یاد می‌کند، همچنین به سازندگان بمب و مواد منفجره و حمایت مالی و جذب نیرو‌ها برای «جهاد» نیز علاقه‌مند هستند. 

همچنین زنان عضو این انجمن‌ها، با استفاده از تصاویر کودکان از طریق اینترنت، به گردآوری کمک‌های مالی برای حمایت از خانواده‌های افراطیون و تروریست‌های زندانی مبادرت می‌کنند. 

این انجمن با نام «خواهرانمان را آزاد کنید» در پایگاههای اجتماعی «توییتر»، «تامبلر» و «فیسبوک» فعالیت می‌کنند و شعار آن این جمله است: «بهشت،‌‌ همان فیلم است.» به نظر می‌رسد این انجمن در ماههای اولیه سال جاری میلادی، ایجاد شده، اما از حمایت زنان و دختران جوانی در انگلیس و شمار دیگری از کشور‌ها از جمله کانادا، سوییس و اندونزی برخوردار است. 

گزارش ساندی تایمز حاکی از آن است که انجمن «خواهرانمان را آزاد کنید» از وجود ۴۰ زندانی از جمله ۱۵ زندانی در امریکا، ۱۴ نفر در انگلیس و ۴ نفر در آلمان خبر می‌دهد و در یکی از پیام‌های گروه مزبور آمده است: با حمایت شما، به خانواده‌های زندانیان در انگلیس و آلمان کمک کردیم و برای خواهران زندانی در امریکا کتاب خریدیم. برادران و خواهران ما به کمک‌هایمان نیاز دارند. 

به نوشته این روزنامه انگلیسی از جمله زندانیانی که کمک‌های انجمن را دریافت می‌کنند «روشنارا چاودری» است که به اتهام تلاش برای حمله با سلاح سرد به «استیون تیمز» نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس به علت حمایت وی از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ دستگیر شده است. این انجمن، چاودری را «شیرزن اسلام» معرفی کرده است. چاودری ۲۶ ساله که از پیروان انور العولقی رهبر معنوی القاعده در یمن بود، در سال ۲۰۱۰ به حبس ابد محکوم شد. 

از جمله سایر افرادی که انجمن مزبور به حمایت از آن‌ها مبادرت کرده است زنی به نام «روما خان» مادر شش فرزند و از اهالی منطقه لوتون در اطراف منچستر است که سال گذشته به اتهام تبلیغ تروریسم از طریق فیسبوک به پنج سال زندان محکوم شد. وی تصویر یک کمربند انفجاری را بر روی فیسبوک قرار داده بود. این امر به منزله اعلام علاقه‌مندی وی به تبدیل شدن یکی از فرزندانش به یک تروریست انتحاری است. وی همچنین اطلاعاتی درباره چگونگی رفتن به سوریه منتشر کرده بود. 

ساندی تایمز در پایان خاطر نشان می‌کند که فعالان این انجمن همچنین دفاع از «عافیه صدیقی» زن ۴۳ ساله پاکستانی محکوم به حبس ابد در نیویورک را نیز در دستور کار قرار داده‌اند.



انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز