تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

گوشی‌های گران قیمت فقط 50 هزار تومان+ تصاویر

در هنگام روبرو شدن با سارقین به عنف که غالبا با سلاح سرد اقدام به زورگیری می نمایند، توصیه پلیس آن است که شهروندان به هیچ عنوان با این افراد درگیر نشوند.
کد خبر: ۸۲۲۱
اخبار معاصر: در مورخه 27/07/1394 ، جوانی با مراجعه به کلانتری 133 شهرزیبا به مأمورین اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 مورد زورگیری قرار گرفته است.
 
پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ:  
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  
 
اظهارات مالباخته:
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی ، در اظهارات به کارآگاهان گفت : پياده در حال حرکت در حوالي منزل بودم که ناگهان  یک موتورسیکلت هوندا 125 با دو سرنشین ، در خلاف اتوبان به سمت من آمد . ابتدا ترک نشین موتور پياده شد و با چاقو به سمت من آمد ؛ قصد داشت تا به زور گوشی تلفن همراهم که آنرا به مبلغ دو میلیون و 600 هزار تومان خریداری کرده بودم را از من بگیرد که در برابرش مقاومت  کردم ؛ ناگهان نفر دوم  نيز با قمه پياده شد و به زور گوشی مرا به سرقت برده و از محل متواري شدند.

زورگیران تلفن همراه

زورگیران تلفن همراه

دستگیری متهمین: 

با توجه به وقوع سرقت های مشابه توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  
 
مالباختگان در اظهاراتی مشابه و در خصوص مشخصات ظاهری سارقین با اشاره به میانگین سنی 20 الی 25 سالگی این دو نفر عنوان می کردند که بر روی گوش سارق جوان تر (سارق حدودا 20 ساله) آثار خالکوبی [شبیه به رعد و برق] و بر روی صورت سارق بزرگتر (سارق حدودا 25 ساله) آثار بریدگی عمیق ناشی از اصابت جسم تیز را مشاهده کرده اند.  
 
با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی مالباختگان و با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی رضا . س (19 ساله) شدند که پیش از این نیز به اتهام زورگیری در محدوده میدان ونک دستگیر شده بود.  
 
با شناسایی تصویر رضا از سوی تعدادی از شکات پرونده ، وی در محدوده میدان جمهوری شناسایی و در مورخه 25/08/1394 دستگیر ، صراحتا به دهها فقره زورگیری از عابران پیاده اعتراف کرد .  
 
رضا ضمن معرفی همدست خود بنام "حسین . ن" (24 ساله) به کارآگاهان گفت : "با موتور در داخل کوچه ها و خیابان پرسه می زدیم ؛ زمانیکه فردی ( عمدتا جوانان ) را مشاهده می کردیم که گوشی تلفن همراه گران قیمت در اختیار دارد به او نزدیک شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراهش می کردیم ؛ پس از سرقت نیز گوشی ها را به قیمت 50 تا 70 هزار تومان می فروختیم ".  
 
در ادامه تحقیقات ، "حسین . ن" نیز در منطقه چهار دیواری – خیابان البرز شناسایی و او نیز دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.  
 
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمین و با شناسایی محدوده فعالیت این دو متهم در مناطق غرب و جنوب غرب تهران ، تاکنون تعدادی از شکات پرونده شناسایی و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد در "غرب" و "جنوب غرب" تهران مورد زورگیری اموال بویژه سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند. 


 
انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز