تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°

۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

شلیک سومین موشک بالستیک یمن به فرودگاه جیزان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن طی ساعات گذشته سومین موشک بالستیک خود را به سمت مواضع سعودی و این بار فرودگاه جیزان شلیک کردند.
کد خبر: ۸۲۲۳
ارتش یمن

اخبار معاصر: منابع نظامی یمنی اعلام کردند که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور فرودگاه منطقه‌ای جیزان را با یک فروند موشک بالستیک هدف گرفتند.
این منابع گفتند: یک فروند موشک «قاهر 1 »به فرودگاه منطقه‌ای جیزان شلیک شد که با دقت بالا به هدف اصابت کرده است، این سومین موشکی است که طی ساعات گذشته به مواضع نظامی سعودی‌ها در جنوب یمن شلیک شده است.

پایگاه هوایی «خالدبن عبدالعزیز» در خمیس مشیط استان عسیر عربستان و مرکز فرماندهی نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در منطقه «شعب الجن» «باب المندب» در استان «تعز» در جنوب غرب یمن هم به ترتیب نخستین و دومین اهداف موشک‌های بالستیک نیروهای یمنی طی ساعات گذشته بوده است.

ناظران معتقدند، این عملیات قدرتمندانه ارتش و کمیته‌های مردمی که در مرحله نخست استفاده از گزینه‌های راهبردی قرار دارد نشانه قدرت، اراده و درایت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است که قریب به 9 ماه در برابر تجاوز ائتلاف سعودی مقاومت کرده‌اند.

ارتش یمن بامداد امروز یک موشک توشکای دیگر به محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب غرب یمن شلیک کردند.

«قاسم الزیدی» فرمانده نظامی انصار الله یمن نیز تایید کرد: این موشک به مرکز فرماندهی عملیات ائتلاف سعودی در منطقه «شعب الجن» در «باب المندب» شلیک شده و کاملا به هدف اصابت کرده است.

وی افزود: جسد سوخته 146 نظامی ائتلاف عربستان به شهر عدن و اردوگاه عمران رسیده و ائتلاف سعودی یک کشتی برای امداد پزشکی به ساحل تعز اعزام کرده تا زخمی‌ها را از نزدیکی باب‌المندب منتقل کند.

الزیدی گفت: آمار اولیه از خسارات مالی ائتلاف سعودی ناشی از این حمله موشکی نیروهای یمنی شامل انهدام سه هواپیمای آپاچی و بیش از 40 خودروی زرهی، هفت نفربر و پنج زره پوش متعلق به شرکت بلاک واتر است.

وی افزود: این حمله با انفجارهای مهیبی همراه بود که با پرتاب یک موشک کاتیوشا به سمت دریا نیروهای دریایی مستقر در سواحل یمن به وحشت افتاده و مجبور به فرار شدند که بر اثر آن دو کشتی سعودی به هم برخورد کرد.

فرمانده انصارالله تایید کرد که تعداد کشته‌های متجاوزان ائتلاف سعودی در این حمله، 152 نفر است که حداقل 23 سعودی، 9 اماراتی، هفت افسر مغربی و 42 نیروی عضو تیم «بلک واتر» در میان آنان است.

وی افزود: سرهنگ ستاد «عبدالله سهیان» فرمانده سعودی نیروهای ائتلاف در منطقه باب‌المندب و سرهنگ ستاد اماراتی «سلطان محمد بن هویدن الکتبی» و ژنرال «کارل» فرمانده کلمبیایی گردان نظامیان بلک واتر در میان کشته شدگان هستند.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز