تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
سردار عبداللهی در نشست خبری:

دولتها تمایلی برای فعالیت قرارگاه خاتم در تکمیل آزاد راه تهران شمال ندارند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص): تمایل نداشتن این قرارگاه برای ساخت و تکمیل آزاد راه تهران شمال کذب محض است.
کد خبر: ۸۲۲۵
سردار عبداللهیاخبار معاصر: سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خانم الانبیاء در نشست خبری که به مناسبت بیست و ششمین سالروز تشکیل این قرارگاه برگزار شد اظهار داشت: امروز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مجموعه های اجرایی و فنی در خاورمیانه است و ماشین های منحصر به فرد و تراز اول آن حرف نخست در خاورمیانه را می زنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون بیش از 150 پروژه بزرگ یا ابر پروژه در دستور کار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است عنوان کرد: این ابر پروژه ها شامل پالایشگاه های بزرگ گازی، خطوط انتقال لوله، تونل های طویل، آزاد راه ها و همچنین کارخانه های معادن است.

عبداللهی همچنین با اشاره به استفاده قرارگاه خاتم الانبیاء از نخبگان و متخصصان کشوری تاکید کرد: هم اکنون از مجموع 140هزار پرسنل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء 30 درصد را نیروهای متخصص تشکیل می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه عده ای همواره این انگاره را تبلیغ می کنند که قرارگاه خاتم الانبیاء عرصه بر پیمانکاران داخلی بسته است تاکید کرد: باید بگویم که اتفاقا قرارگاه خاتم الانبیاء میدان بزرگی را برای مشارکت عموم مردم در پروژه های کوچک و بزرگ فراهم کرده و تنها دست بیگانگان را قطع کرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه هم اکنون تنها 2.5درصد نیروهای این قرارگاه به صورت رسمی فعالیت می کنند اظهار داشت: در حال حاضر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با 5هزار پیمانکار داخلی قرارداد منعقد کرده و همان گونه که مشخص است می بینیم که پیمانکاران و شرکتهای خصوصی برای بستن قرارداد با خاتم الانبیاء به نسبت دولت تمایل بیشتری دارند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور تصریح کرد: همان گونه که قبلا هم گفته بودیم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پروژه های زیر 100میلیارد تومان شرکت نمی کند و با این وجود سالیانه بالغ بر 20هزار میلیارد تومان گردش مالی و فعالیت دارد.

سردار عبداللهی همچنین با بیان اینکه تمایل نداشتن قرارگاه خاتم النبیاء برای ساخت و تکمیل آزاد راه تهران شمال کذب محض است یادآور شد: ما ظرف کمتر از دو سال بیش از 160 کیلومتر آزاد راه را با بهترین کیفیت در اختیار دولت قرار دادیم اما آنگونه که مشخص است ظاهرا دولتها تمایلی برای فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل آزاد راه تهران شمال ندارند.

وی در پایان یادآور شد: موضوع روان آبها، تکمیل فاز پارس جنوبی، زیرساختهای ریلی وهمچنین معادن پیشنهادهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز