تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد؛

جریمه 20 هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف

از 22 فروردین امسال تا امروز قبوض جریمه صادرشده و قصد صورت ارشادی بوده و بالغ بر یک میلیون و 400 هزار برگ جریمه ارشادی برای رانندگان صادر شده است.
کد خبر: ۸۲۵۱
جریمه 20 هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلفاخبار معاصر: رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد از 6 روز دیگر خبر داد و گفت: رانندگان متخلف در این زمینه 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به بحث زوج و فرد پرداخت و اظهار داشت: از 22 فروردین امسال دوربین‌ها فعال شد اما به دلایل مختلف از جمله نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر سقف تخلفات به صورت ارشادی انجام شد.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: از 22 فروردین امسال تا امروز قبوض جریمه صادرشده و قصد صورت ارشادی بوده و بالغ بر یک میلیون و 400 هزار برگ جریمه ارشادی برای رانندگان صادر شده است.

سردار حسینی ادامه داد: این قبوض جریمه به صورت پیامک یا به صورت فیزیکی به رانندگان متخلف اطلاع‌رسانی شد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: از اول دی ماه تخلف ورود به طرح زوج و فرد اعمال شده و در سابقه تخلفاتی رانندگان ثبت می‌شود.

وی با بیان این مطلب که روزانه بین 150 تا 200 هزار ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد انجام می‌شود اظهار داشت: انتظار می‌رود عدد ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از اول دی ماه به بعد تقلیل پیدا کند.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد نحوه تردد خودروهایی که پلاکشان با روز تردد همخوانی ندارد، گفت: در آن روزها رانندگان نباید از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند بلکه باید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ حمل و نقل عمومی توسعه یافته و بحث مترو به خوبی جلو می‌رود و اتوبوسرانی نیز خطوط جدیدی را فعال می‌کند. به طور مثال خطوط ویژه در خیابان‌های مطهری و شهید بهشتی.

سردار حسینی با بیان این مطلب که هیچ نوع فعالیتی به نوبه خود نمی‌تواند مجوزی برای تردد در محدوده‌های مختلف باشد، گفت: تنها مجوز ورود به محدوده زوج و فرد در همه روزها در حال حاضر داشتن مجوز طرح ترافیک است.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت تاکید کرد: در تمام این مدت دوربین‌ها فعال بوده و تخلفات ثبت شده است اما مهم برای ما این بوده که این سیستم را با اعتماد و قابلیت بالا اجرا کنیم و قبوض ارشادی توانسته یک آگاهی و اطلاع‌رسانی پررنگ را ایجاد کند. 

وی افزود: نزدیک به 50 درصد ورودهای غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از 10 معبر در بزرگراه‌های شهید صیاد، همت، امام علی، سبلان و ... انجام می‌شود که باید برای این نقاط کار بیشتر و فیلترهای کنترلی قوی‌تری اعمال کنیم.

سردار حسینی محدودیت طرح زوج و فرد را دو منظوره دانست و گفت: این ممنوعیت تردد هم برای کنترل ترافیک و هم برای کاهش آلودگی هوا است.

وی در خصوص طرح ترافیک سال 95 بیان داشت: تا آنجا که اطلاع دارم کیفیت صدور مجوزهای ورود به طرح ترافیک تغییری نکرده است.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر چگونگی کنترل قوی‌تر پلیس در معابری که از آنها تخلف ورود به محدوده زوج و فرد انجام می‌شود، اظهار داشت: دوربین‌ها قابلیت ثبت تخلف ورود به محدوده زوج و فرد را دارند لذا نیازی به هیچ ساز و کار نیست؛ البته جریمه 20 هزار تومانی در انتظار متخلفان است.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر استفاده از نیروی فیزیکی در این 10 معابری که بیشترین ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد را دارند، تاکید کرد: نیازی به استفاده از نیروی انسانی نیست و با همان دوربین‌ها می‌شود کار کنترل را انجام داد؛ اما اگر تشخیص دهیم به ازای هر یک ساعت تردد در محدوده زوج و فرد برای راننده متخلف یک جریمه اعمال می‌کنیم.

وی گفت: جریمه تردد در محدوده زوج و فرد به ازای هر یک ساعت هنوز اجرایی نشده و اگر تشخیص دهیم که نیاز است حتما اجرایی خواهیم کرد.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد خروج از محدوده زوج و فرد، گفت: خروج از این محدوده شامل جریمه نمی‌شود اما خروج از محدوده طرح ترافیک اگر پلاک مغایر باشد مشمول زوج و فرد می‌شود.


انتهای پیام/




انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز