تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
در صحن علنی مجلس قرائت شد

بیانیه نمایندگان مجلس در محکوم کردن فاجعه کشتار شیعیان نیجریه

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه 214 نفر از نمایندگان در خصوص محکومیت فاجعه کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه و ضرورت رسیدگی و ارائه گزارش از سوی وزارت خارجه در این خصوص را قرائت کرد.
کد خبر: ۸۲۵۹
اخبار معاصر: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه 214 نفر از نمایندگان در خصوص محکومیت فاجعه کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه و ضرورت رسیدگی و ارائه گزارش از سوی وزارت خارجه در این خصوص را قرائت کرد.
بیانیه 214 نفر از نمایندگان در محکوم کردن فاجعه کشتار شیعیان نیجریه
ضرغام صادقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه 214 نفر از نمایندگان در محکوم کردن فاجعه کشتار شیعیان نیجریه از سوی ارتش این کشور را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

خبر دهشتناک کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه از سوی ارتش این کشور احساسات صدها میلیون مسلمان جهان و همه آزادگان جهان را جریحه دار کرد.

چنین جنایت بدون تردید ادامه خط انحرافی کشتار مسلمانان توسط فرقه ضاله تکفیری-سلفی است که مدتی است در آمریکا و دیگر نقاط جهان دست به چنین جنایت هایی می زند و در پس پرده از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار است.

آتش زدن خانه یک روحانی فاضل در شرایطی که با خانواده خود در خانه به سر می برده است و سپس به رگبار بستن آنها و به شهادت رساندن تعدادی از اعضای خانواده وی و مجروح شهید کردن صدها نفر دیگر و مبهم ماندن سرنوشت روحانی عالیقدر، علامه شیخ ابراهیم زکزاکی نشانه اوج بی تدبیری در مدیریت جامعه و سرکوب یک ملت توسط حاکمیت دولتی است.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم کردن شدید این کشتار ددمنشانه و وحشیانه از رئیس جمهور نیجریه که اخیرا نیز به ایران سفر داشته اند می خواهیم تا تشکیل کمیته ویژه ای که این جنایت را پیگیری و مسببان آن را به دست قانون بسپارد و روحانی عالیقدر، شیخ زکزاکی را آزاد و حسینیه تخریب شده را نیز بازسازی نماید.

وزارت امور خارجه نیز موظف است با جدیت تمام این فاجعه را پیگیری و به مجلس شورای اسلامی گزارش کند.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز