تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

۳ تیم برای قهرمانی نیم‌فصل می جنگند

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه با ۸ دیدار پیگیری می‌شود تا نیم‌فصل اول به پایان برسد.
کد خبر: ۸۲۶۸
لیگ برتراخبار معاصر: هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال فردا با 3دیدار آغاز می‌شود و سایر مسابقات نیز روز جمعه برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم‌ها در نیم فصل اول مشخص شود. هر چند لیگ برتر در پایان این هفته که پایان نیم‌فصل اول است، تعطیل نمی‌شود و به دلیل بازی‌های تیم امید پس از پایان هفته هفدهم وارد تعطیلات نیم‌فصل خواهد شد.

پنجشنبه 26 آذر

استقلال اهواز - تراکتورسازی

امیر قلعه‌نویی پس از انتخابش به عنوان سرمربی تراکتورسازی در نخستین گام مقابل استقلال تهران به تساوی بدون گل دست یافت و اکنون در هفته پانزدهم باید با استقلال اهواز دیدار کند. شاگردان قلعه‌نویی، برای اینکه سه‌شنبه آینده با روحیه خوب به مصاف استقلال تهران در نیمه‌نهایی جام حذفی بروند، نیاز به برد دارند. تراکتورسازی در جدول شرایط خوبی ندارد و برای اینکه کمی به وضعیتش سر و سامان بدهد، همه تلاشش را برای برتری مقابل تیم بحران‌زده استقلال اهواز به کار می‌گیرد.

استقلال اهواز همچنان به علت محرومیت علی حنطه را در اختیار ندارد و با شکست سنگینی که مقابل سایپا در هفته چهاردهم متحمل شد، شرایط خیلی بدی دارد و تنها راهی که برای این تیم باقی مانده که بتواند موقتا آرامش بر تیم حکمفرما کند، نتیجه گرفتن مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی است. استقلال اهواز به خیلی از تیم‌ها «نه» نگفته و باید دید در دیدار فردا چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

تراکتورسازی با 19 امتیاز در رده نهم و استقلال اهواز با 6 امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار دارند.

نفت تهران - سایپا

نفتی‌ها با توجه به برد هفته گذشته مقابل فولادخوزستان روحیه خوبی کسب کرده‌اند. علیرضا منصوریان هفته گذشته صحبت‌هایی در مورد شرایط مالی باشگاهش مطرح کرد که به مذاق منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت خوش نیامد و مدیرعامل نفت به کنایه گفت که تیم را برای قهرمانی بسته بودند اما جایگاه خوبی در جدول ندارد. این صحبت‌ها در شاگردان علیرضا منصوریان تاثیرات خودش را گذاشت و نفت بازی با فولاد را با پیروزی پشت سر گذاشت. این شوک شاید به نفت کمک کند اما آنها مقابل تیمی بازی دارند که هفته گذشته پیروزی خوبی مقابل استقلال اهواز کسب کرده‌اند.

شاگردان مجید جلالی با برتری 4 بر یک مقابل استقلال اهواز خودشان را به بالای جدول رساندند و فرصت خوبی دارند تا با برتری مقابل نفت‌تهران گام بلندی برای نزدیک شدن به 3 تیم نخست جدول بردارند. شاگردان منصوریان با یک بازی کمتر و با 14 بازی و 10 امتیاز در رده دهم و سایپا با 24 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارند.

استقلال - صبای قم

شاگردان پرویز مظلومی که صدر جدول را از دست داده‌اند، برای گرفتن جایگاه قبلی خود باید شاگردان علی دایی را شکست دهند. استقلال که در 2 بازی اخیر خود مقابل سایپا و تراکتورسازی تبریز  امتیاز از دست داد، دوست ندارد بار دیگر امتیاز از دست بدهد. استقلال در این دیدار میثم مجیدی و یعقوب کریمی را به علت مصدومیت در اختیار ندارد. مظلومی به احتمال زیاد امین حاج‌محمدی را پس از چند بازی نیمکت‌نشینی به قلب خط دفاع می‌برد و هرایر مگویان به دفاع چپ منتقل خواهد شد.

مشکل مظلومی گل نزنی‌ مهاجمان تیمش است. سجاد شهباززاده مدت‌ها است که گلی به ثمر نرسانده و مقابل تراکتورسازی نیز در نیمه دوم به میدان رفت. دیگر مهاجمان به غیر از جابر انصاری وضعیت مشابه شهباززاده را دارند. در تمرینات روزهای گذشته مجید صالح تمرینات اختصاصی برای شهباززاده در نظر گرفت تا بلکه این مهاجم جوان بتواند به روزهای اوج خود بازگردد و مشکل خط حمله استقلال را حل کند.

در سوی دیگر، شاگردان دایی در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب کرده‌اند و هدف‌شان این است که با عبور از استقلال خودشان را به 3 تیم نخست جدول نزدیک کنند. صبایی‌ها این شانس را دارند که اگر استقلال را شکست دهند تا رده دوم نیز بالا بیایند. استقلال هم این شانس را دارد که در صورت نتیجه نگرفتن استقلال خوزستان مقابل ذوب‌‌آهن، قهرمان نیم فصل شود.

این بازی علاوه بر مسائل فنی، حواشی دیگری نیز دارد. برخی از استقلالی‌ها سابق از جمله امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده و محمد قاضی در صبا بازی می‌کنند و تقابل آنها با تیم پیشین خود می‌تواند جالب باشد و به حواشی بازی اضافه کند. در مورد جدایی صادقی و بیک‌زاده حرف‌ و حدیث‌های زیادی مطرح شد و پیش از از آغاز فصل این دو بازیکن در لیست خروج مظلومی قرار گرفتند و اکنون انگیزه زیادی دارند که توانایی‌های خود را به رخ سرمربی استقلال و هوادارانش بکشند.

در حال حاضر استقلال با 27 امتیاز جایگاه دوم و صبا با 25 امتیاز رده چهارم را در اختیار دارند.

ملوان انزلی- سیاه جامگان

نام این دیدار را می‌توان بازی تیم‌های بحران‌زده نامید. هر دو تیم نتایج بدی در هفته‌های گذشته کسب کرده‌اند و نیاز مبرم به 3 امتیاز دارند تا موقتا از انتقادات فرار کنند. ملوانی‌ها در 3 بازی قبلی خود شکست خورده‌اند و تماشاگران این تیم خواستار جدایی حمید استیلی شده‌اند. بازیکنان ملوان در تمرین روز گذشته پس از صحبت‌های استیلی، هم‌قسم شدند که برای پیروزی در بازی با سیاه‌جامگان به برتری برسند. استیلی به هیچ وجه دوست ندارد باز هم مانند بازی‌های خانگی صدای اعتراض تماشاگران ملوان را بشنود.

در سوی دیگر، سیاه‌جامگانی‌ها اعتقاد دارند که بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارند اما نتیجه‌ نمی‌گیرند. شاگردان فرهاد کاظمی خوب می‌دانند که اگر بخواهند به همین روال ادامه بدهند، باید خودشان را برای بازی‌های لیگ دسته اول آماده کنند. ملوان با 16 امتیاز در رده یازدهم و سیاه‌جامگان با 8 امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارند.

راه‌آهن - پرسپولیس

برگزاری این دیدار ورزشگاه شهدای شهر قدس (ورزشگاه اختصاصی راه‌آهن) به خودی خود حواشی بازی را زیاد می‌کند. پرسپولیسی‌ها باید در ورزشگاهی بازی کنند که تجربه بازی کردن در آن را ندارند و تنها دغدغه‌شان همین مسئله است. پرسپولیس برای اینکه به بالای جدول برسد، باید راه‌آهن را ببرد، در غیر این صورت در نیم فصل دوم کار مشکلی خواهد داشت.

با توجه به اینکه تیم‌ها در بالای جدول، نوسان زیادی دارند، پرسپولیس می‌تواند با پیروزی در چند دیدار خودش را به تیم‌های نخست نزدیک کند. برانکو ایوانکوویچ این هفته برخلاف مسابقه قبل، مهدی طارمی و علی علیپور را در اختیار دارد و با همه نیروهایش به مصاف راه‌آهن خواهد رفت. راه‌آهنی‌ها هر چند سپاهان را در زمین‌شان متوقف کردند اما در چند دیدار گذشته نتایج بدی کسب کردند و می‌خواهند با برد مقابل پرسپولیس از این شرایط خارج شوند. باید دید مهدی تارتار تیمش را با چه تاکتیکی مقابل تیم پیشین خود به زمین بفرستد.

پرسپولیس با 22 امتیاز ششم و راه‌‌آهن با 11 امتیاز سیزدهم جدول هستند.

پدیده‌ خراسان - سپاهان

هر دو تیم به دلیل نتایجی که در هفته چهاردهم کسب کرده‌اند، شرایط خوبی ندارند. پدیده‌ با 3 گل مقابل استقلال خوزستان شکست خورد تا استقلال خوزستان نام حریف را با عنوان «پدیده» برای خودش برگزیند. سپاهان نیز مقابل راه‌آهن متوقف شد تا صدای اعتراض تماشاگران این تیم بلند شود. سپاهان برای اینکه از کورس تیم‌های مدعی عقب نماند، نیاز دارد که پدیده را شکست دهد.

سپاهانی‌ها که در ابتدای فصل در رده‌های دوم حضور داشتند، با نتایج ضعیفی که گرفتند، به رده‌های پایین سقوط کردند. استیماچ سرمربی سپاهان دوست ندارد جایگاهش به خطر بیفتد و 3 امتیاز بازی با پدیده از نان شب برای آنها واجب‌تر است. در سوی دیگر، پدیده‌ای‌ها در 2 هفته گذشته با نتیجه مشابه 3 بر یک شکست خورده‌اند و قصد دارند از بازی در زمین خود استفاده کرده تا کمی شرایط‌شان را بهبود ببخشند.

سپاهان 21 امتیازی در رده هفتم و پدیده با 16 امتیاز در رده دوازدهم است.

گسترش فولاد تبریز- فولاد خوزستان

شاید این دیدار آخرین حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت فولاد باشد. اسکوچیچ با فولاد نتایج ضعیفی در نیم فصل گرفته و در صورت ناکامی مقابل گسترش فولاد به احتمال زیاد باید با تیمش خداحافظی کند. مسئولان فولاد به دلیل قرارداد سنگینی که با مربی کروات خود بسته‌اند، قدرت تغییر اسکوچیچ را نداشتند اما اعتراض شدید هواداران فولاد و قرار گرفتن در انتهای جدول، مسئولان این باشگاه را وادار کرده که فکری به حال تیم‌شان کنند.

گسترش فولاد با نمایشی که مقابل پرسپولیس داشت، شایستگی‌های خود را نشان داد اما برای اینکه دومین باخت پشت سر هم خود را ندهد و وارد بحران نشود، همه تلاشش را برای پیروزی به کار می‌گیرد. گسترش فولاد با 20 امتیاز جایگاه هشتم و فولاد با 9 امتیاز رده چهاردهم را در اختیار دارند.

ذوب‌آهن - استقلال خوزستان

یکی از دیدارهای حساس هفته پانزدهم را باید تقابل این دو تیم نامید. استقلال خوزستان با نتایجی که گرفته، خودش را به عنوان یک پدیده معرفی کرده و در صدر جدول حضور دارد. شاگردان عبدالله ویسی تنها یک گام برای قهرمانی در نیم فصل فاصله دارند. با وجود اینکه خوزستانی‌ها نتایج خوبی کسب کرده‌اند، برخی از کارشناسان این تیم را با برق شیراز سال‌های گذشته مقایسه می‌کنند که نیم فصل قهرمان شد ولی در نیم فصل دوم به حدی نتایج ضعیفی کسب کرد که به لیگ دسته اول سقوط کرد.

ویسی و شاگردانش برای اینکه ثابت کنند چقدر شایستگی حضور در صدر جدول را دارند، با مانع سختی روبرو شده‌اند. ذوب‌آهنی‌‌ها با نتایج اخیر خود به رده سوم رسیده‌اند و جزو تیم‌های جدی برای کسب مقام قهرمانی هستند. شاگردان یحیی گل‌محمدی برای این بازی دو هدف دارند؛ نخست عبور از تیم صدرنشین و دوم اینکه در صورت ناکامی استقلال تهران مقابل صبای قم، به صدر جدول بروند و قهرمان نیم فصل شوند. باید دید مصاف مربیان نسل جدید را گل‌محمدی می‌برد یا ویسی.

برنامه کامل هفته پانزدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه 26 آذرماه
استقلال - صبای قم، ورزشگاه آزادی، ساعت 16:20
داور: احمد صالحی، کمک‌ها: حسن ظهیری، رحیم شاهین، داور چهارم: محمدرضا فغانی
ناظر داوری: مسعود فلاح

استقلال اهواز - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت 15
داور: جمشید محمدی، کمک‌ها: محمدرضا امینی، جلیل شعرانی، داور چهارم: جواد محمدی
ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

نفت تهران - سایپا، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 15:15
داور: سعید بخشی‌زاده، کمک‌ها: حمید غمزه، جهانبخش آرمان، داور چهارم: محمدحسین ترابیان
ناظر داوری: محمود رفیعی

جمعه 27 آذرماه
پدیده خراسان - سپاهان اصفهان، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد، ساعت 14:45
داور: رضا عادل، کمک‌ها: علیرضا کناری، رسول ذورقی، داور چهارم: جواد شرفی
ناظر داوری: محمدعلی فروغی

ملوان بندرانزلی - سیاه جامگان، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت 14:15
داور: امید سعیدفر، کمک‌ها: حسن یوسفی، مهدی شفیعی، سعید رحیمی‌مقدم
ناظر داوری: هدایت ممبینی

گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان، ورزشگاه اختصاصی گسترش، ساعت 15
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: جواد مداح، علی دودانگه، داور چهارم: کمیل غلامی
ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

راه‌آهن یزدان - پرسپولیس، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 14:30
داور: شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، محمد راهی، داور چهارم: یاسر همرنگ
ناظر داوری: اسماعیل صفیری

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان، ورزشگاه فولادشهر، ساعت 15:15
داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: قهرمان نجفی، فرهاد مروجی، داور چهارم: سعید شمس
ناظر داوری: حسین عسگری


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز