تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
واترپلوی انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۶ - چین

شکست سنگین ایران مقابل غول واترپلوی آسیا

تیم ملی واترپلوی کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۶ مقابل ژاپن شکست خورد.
کد خبر: ۸۳۰۷
واتر پلواخبار معاصر: رقابت‌های واترپلوی انتخابی المپیک ریو 2016 از امروز در چین آغاز شد و ملی‌پوشان ایران در نخستین گام به مصاف ژاپن رفتند.

واترپولوییست های ایران در نخستین گام از رقابت‌های انتخابی المپیک با نتیجه 23 بر 2 مقابل ژاپن شکست خوردند. سرعت بالای بازیکنان ژاپنی و تاکتیک‌های هجومی از سوی سرمربی این تیم در رویارویی با ایران از عوامل موفقیت آن‌ها در بازی بود.

ژاپن یکی از قدرت‌های برتر آسیا است که در بازی‌های آسیایی 2014 به مدال نقره دست یافت. چشم بادامی‌ها با کسب چهار مدال طلا در بازی‌های آسیایی و عناوینی همچون هفتمی در لیگ جهانی 2013 و تجربه حضور در 7 دوره المپیک، 15 دوره بازی‌های آسیایی، 6 دوره قهرمانی جهان و 8 دوره لیگ جهانی یکی از مقتدرترین تیم‌های این دوره از مسابقات هستند که به غول واترپلوی آسیا شهرت یافته‌اند.

نخستین نماینده آسیا در رویداد المپیک ژاپنی‌ها بودند. ژاپن در سال 1932 برای نخستین بار راه آسیا را به دروازه المپیک باز کرد. پس از آن هم هندی‌ها در سال 1948 دومین تیم آسیایی حاضر در المیپک لقب گرفتند. به طور کلی تا کنون از آسیا 6 تیم در مسابقات المپیک حضور داشته اند. ژاپن، هند، ایران، چین، قزاقستان و کره جنوبی تنها کشورهای آسیایی بودند که جواز حضور در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی را کسب کردند. از این بین ژاپنی‌ها با 6بار شرکت در این مسابقات رکورددار هستند. این در حالی است که تیم ملی واترپلوی ایران از سال 1995 تا کنون حتی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نداشته و همچنین در سه دوره اخیر بازی‌های آسیایی نیز غایب بوده است که همین موضوع از علل ایجاد فاصله تیم ملی واترپلوی ایران با قدرت های اول آسیا برشمرده می‌شود. 

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات برای کسب تجربه و آشنایی با حریفان و جهت آمادگی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا 2016 اعزام شده است.

ملی پوشان ایران فردا در دومین بازی خود به مصاف تیم ملی عربستان خواهند رفت.

در این دوره از رقابت‌های انتخابی المپیک تنها یک تیم جواز حضور در المپیک ریو 2016 را خواهد داشت.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز