تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°

۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
منابع غربی:

آمریکا به ایران پیام داد که خواهان آتش بس در یمن است

پایگاه اینترنتی العهد در گزارشی نوشت هیاتی که از انصارالله در مذاکرات سوئیس شرکت کرد نقطه نظرات متعددی در نخستین روز مذاکرات (سه شنبه همین هفته) داشته است.
کد خبر: ۸۳۲۳
آمریکا به ایران پیام داد که خواهان آتش بس در یمن است اخبار معاصر: منابع غربی در سوئیس معتقدند آمریکا به ایران پیام داد که از برقراری آتش بس در یمن حمایت می‌کند.

پایگاه اینترنتی العهد در گزارشی نوشت هیاتی که از انصارالله در مذاکرات سوئیس شرکت کرد نقطه نظرات متعددی در نخستین روز مذاکرات (سه شنبه همین هفته) داشته است.

 این هیات از "اسماعیل ولد شیخ احمد،" نماینده سازمان ملل متحد، ناراحت بود زیرا وی نقطه نظراتی را که با هیات صنعاء در مسقط توافق کرده بود، در نظر نگرفته است.

نقطه نظرات این هیات قبل از آغاز اقدامات برای اعتمادسازی به شرح زیر است:

*برقراری آتش بس و لغو محاصره قبل از هر اقدامی

*تشکیل دولت جدید و کمیته فوری برای نظارت بر اقدامات توافق شده
 
*هر نوع گفتگوی سیاسی نباید به اقدامات یا شروط میدانی در زمین مرتبط شود. مخالفت با عقب نشینی از منطقه معینی به عنوان شرط مذاکره
 
*کنار گذاشتن کلمه القاعده و داعش و مبارزه با آن زیرا طرفهای دیگر می خواهند از این گروهها به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن جامعه یمن و نیروهای ارتش و انصار الله استفاده کنند

بند نخست پیش نویس درباره زندانیان و اسراء است و هیات ریاض (هیات دولت مستعفی یمن) اصرار دارد سرتیپ "محمود احمد سالم الصبیحی،" وزیر دفاع دولت مستعفی "منصور هادی،" "سرتیپ فیصل رحب،" فرمانده امنیت سیاسی عدن،" "ناصر منصور،" برادر هادی که دارای روابطی با سازمان القاعده است و در آنها نفوذ دارد، آزاد شوند؛ اما هیات صنعاء گفت اقدامات اعتماد سازی با آتش بس و لغو محاصره آغاز می شود و پس از آن می توان روی توافق جامع کار کرد.

براساس اطلاعات العهد، اراده بین المللی برای آتش بس در یمن وجود دارد بویژه اینکه آمریکا معتقد است عربستان سعودی در شنهای روان یمن گرفتار شده است.

 منابع غربی در سوئیس گفتند همین امر سبب شد آمریکا "اسماعیل ولد شیخ احمد،" فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد، را وادار کند که در سفر اخیرش به تهران به مقامات ایران این پیام را برساند که آمریکا خواهان برقراری آتش بس در یمن است.


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز