تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
کد خبر: ۸۳۶۱
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

۱۶ مدافع حرم لبنانی که طی هفته گذشته به شهادت رسیدند+ عکس

۱۶ نفر از مجاهدان حزب الله لبنان در هفته گذشته در سوریه در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به کاروان شهدای مدافع حرم پیوستند.
اخبار معاصر: مدتی است که رزمندگان بسیاری با عنوان مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ملیت‌ها و نژادهای مختلف داوطلبانه عازم سوریه می‌شوند و در دفاع از حریم اهل‌بیت و ارزش‌های مقاومت اسلامی جان خود را فدا می‌کنند. این مقاومت بین‌المللی نشان داده است که جهاد و گفتمان مقاومت، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و هر کسی فارغ از نام کشور و ملیت داوطلب ایستادگی در برابر تروریست‌های تکفیری در جغرافیای اسلام است. مجاهدان لبنانی و اعضای حزب‌الله لبنان در این میان نقش فعالی را ایفا می‌کنند و حضور پررنگی در میان مدافعان حرم دارند. آن‌ها در این راه شهدای بسیاری نیز تقدیم اسلام کرده‌اند. 16 نفر از مجاهدان حزب الله لبنان در هفته گذشته در سوریه به شهادت رسیدند. مشخصات و تصاویر این شهدا به شرح زیر است:

شهید «عباس حسین الموسوی» اهل شهرک «النبی شیت» در منطقه بقاع لبنان، شهید «علی محمد ابو زید» اهل روستای «علی النهری» در منطقه بقاع لبنان، شهید «محمد حسین ابراهیم» اهل روستای «کوثریه» در جنوب لبنان، شهید «محمد ناصیف سموری» اهل روستای «شحور» در جنوب لبنان، شهید «محمد غالب صفاوی» اهل روستای «قناریت» در جنوب لبنان، شهید «حسن احمد معتوق» اهل روستای «صیر الغربیه»، شهید «علی اسامه العنقونی» اهل روستای «مشغره»، شهید«مالک طالب الزین» اهل روستای «الخیام»، شهید«احمد حسن الحسینی» اهل روستای «مشغره» در منطقه بقاع لبنان، شهید «محمد علی جواد مرتضی» با لقب ”السید أمیر" اهل روستای «دیرقانون» در جنوب لبنان، شهید«حسن اسماعیل» با لقب ”سراج" اهل روستای «زوطر الشرقیه» در جنوب شرقی لبنان، شهید «مصطفی بسام شیت» اهل روستای «کفرکلا» در جنوب لبنان، شهید«علی حسین مبارک» معروف به «ضیاء" اهل روستای«الطیبه» در جنوب لبنان، شهید «حسن منیف ایوب» اهل روستای «زفتا» در جنوب لبنان، شهید«محمد حسن علی أیوب» از اهالی روستای «زفتا» در جنوب لبنان و شهید «علی قاسم شری» 24 ساله ملقب به «ریان» از اهالی روستای «خربه سلم» از توابع شهر «بنت جبیل» در جنوب لبنان طی هفته گذشته در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به کاروان شهدای مدافع حرم پیوستند.


شهید محمد غالب صفاوی

مدافع حرم

شهید محمد حسن علی أیوب

مدافع حرم

شهید محمد حسین إبراهیم

مدافع حرم

شهید حسن أحمد معتوق

مدافع حرم

شهید عباس حسین الموسوی

مدافع حرم

شهید محمد ناصیف سموری

مدافع حرم

شهید علی محمد أبو زید

مدافع حرم

شهید «علی اسامه العنقونی»

مدافع حرم

شهید أحمد حسن الحسینی

مدافع حرم

شهید مالک طالب الزین

مدافع حرم

شهید محمد علی مرتضى ” السید أمیر "

مدافع حرم

شهید حسن إسماعیل ” سراج "

مدافع حرم

شهید علی حسین مبارک ” ضیاء "

مدافع حرم

شهید حسن منیف أیوب

مدافع حرم

علی قاسم شری

مدافع حرم

مدافع حرم

شهید مصطفى بسام شیت

مدافع حرم


انتهای پیام/

انتهای پیام
گزارش خطا
بیشتر
ارسال نظر