تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°

۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

اشک اعضای شورای امنیت برای دختر ایزدی!

دختری ایزدی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره برده‌داری داعش و ستم آنان ضد زنان و کودکان، سخنانی بر زبان آورد که سبب گریه اعضای این شورا شد.
کد خبر: ۸۳۷۱
داعشی ها در حال اذیت و آزار دختران ایزدیاخبار معاصر: میدل ایست آنلاین نوشت: دختری ایزدی به نام "نادیا مراد" در جلسه‌ای که شورای امنیت برای بررسی مساله قاچاق انسان در زمان جنگ برگزار کرده بود، از این نهاد بین المللی خواست بیش از 3 هزار زن و کودک ایزدی که در اسارت گروه تروریستی داعش است، نجات دهد.

نادیا در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت گفت: داعش، زنان و دختران ایزدی را به بردگی گرفته و می فروشد. هزاران ایزدی در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی انواع درد و رنجها را تحمل می کنند.

این دختر عراقی که هم اکنون در آلمان به سر می برد، اضافه کرد: درخواست ما از شورای امنیت این است که برای آزادی بیش از 3 هزار و 400 زن و کودک ایزدی از دست داعش وحشی و بی رحم تلاش کند. این سازمان باید قاچاق انسان را کشتار جمعی بداند و پرونده‌ای در دیوان کیفری بین‌المللی برای پیگیری جرایم و جنایات داعش باز کند و نیز همه مناطق ایزدی نشین اشغالی را آزاد کند.

العالم افزود : نادیا مدتی اسیر این گروه تروریستی بود و سرانجام توانست فرارکند. 

نادیا گفت: ایزدی ها برای بازگشت به مناطق خود نیاز به حمایت بین المللی دارند. آنها باید از بودجه لازم تحت نظارت بین المللی برخوردار شوند. 

این دختر ایزدی خواستار پناه دادن به آوارگان ایزدی شد و خطاب به کشورهای جهان گفت: مرزهای خود را به روی ما قربانیان باز کنید. حق ماست که برای حفظ عزت خود به دنبال کشوری امن باشیم.

نادیا ادامه داد: هر روز صدها نفر جان خود را به خطر می اندازند و ما امروز از شما می خواهیم که به ایزدی ها و دیگر اقلیت های در معرض خطر به ویژه قربانیان قاچاق انسان پناه بدهید. 

وی در پایان سخنان خود با درخواست از شورای امنیت برای ریشه کنی داعش گفت: درخواست ما ریشه کنی همیشگی داعش و تحویل همه قاچاقچیان انسان و عاملان کشتار جمعی به دست عدالت است تا زنان و کودکان عراق، سوریه، نیجریه، سومالی و سراسر جهان در آرامش زندگی کنند.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز