تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به سعودی‌ها:

امور حج را به ما واگذار کنید تا سالانه ۱۰۰میلیون حاجی را مدیریت کنیم

مرجع تقلید شیعیان خطاب به سعودی‌ها گفت: به عربستان سعودی اعلام می‌کنیم اداره مکه مکرمه را به ما بسپارید ۱۰۰ میلیون حاجی را در آنجا مدیریت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۳۸۸
آیت الله نوری همدانیاخبار معاصر: آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن محکومیت مجدد کشتار شیعیان در نیجریه، اظهار داشت: حمایت عربستان از قاتلان شیعیان در نیجریه، حمایت از صهیونیست‌ها، آمریکا و تکفیری‌هاست.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ما پس از محکومیت این فاجعه، از دنیا و مسئولان خواهانیم که اشخاصی که این جنایات را انجام داده‌اند را شناسایی و محاکمه کنند چراکه نباید در مقابل این رفتار‌ها سکوت صورت بپذیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اتهام نقض حقوق بشر در ایران از سوی سازمان ملل، خاطرنشان کرد: در کنار این سازمان، در بحرین، سوریه، عراق، یمن کشتار‌ها و جنایاتی رخ می‌دهد که نتیجه آن ویرانی، تخریب بنیان‌ها و کشتار کودکان، زنان است که متأسفانه این سازمان چشمان خود را در مقابل آن بسته و هیچ اظهار‌نظری انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حضور وحشیانه عربستان، داعش، بوکوحرام در کشورهای مختلف، تصریح کرد: متأسفانه سازمان ملل در مقابل این حوادث هیچ حساسیتی نشان نمی‌دهد.

وی به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین پرداخت و گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند در یک نقطه، بیست و چند میلیون انسان را جمع کند و این جز با قدرت معنوی بسیار عظیم تشیع اتفاق نخواهد افتاد.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: ما به عربستان سعودی اعلام می‌کنیم که شما اداره مکه مکرمه را به ما بسپارید و ما 100 میلیون انسان را در آن اداره می‌کنیم. شما در اداره 3‌میلیون انسان در مکه عاجز و ناتوان هستید و این گفتار شما، جز از روی ضعف، عجز و رفتارهای خصمانه شما نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: نباید ساده به این مسئله نگاه کرده و از کنار آن بگذریم؛ چراکه برای هر مسئله، ظاهر و باطنی وجود دارد و توجه به باطن، علل و اسباب اربعین، یکی از وظایف انسانی ماست.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز