تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

آخرین اخبار مربوط به مرگ یک دختر در تصادف روز گذشته میدان فاطمی

تصادف روز گذشته در نزدیکی میدان فاطمی سبب سناریوی داغ برای برخی رسانه ها شد، به طوری که حواشی را برای وزارت بهداشت به جا گذاشت.
کد خبر: ۸۴۱۷
اخبار معاصر: چالش‌های وزارت بهداشت هیچگاه پایان ندارد، به طوری که هر روز شاهد حواشی جدید از ارگانی هستیم که با سلامت مردم دست و پنجه نرم می‌کند. هنوز کشیدن بخیه کودک توسط پرستار و پزشک متخلف از یاد مردم نرفته بود که حادثه دلخراش دیگری، روز گذشته در میدان فاطمی رخ داد.

بنابراین گزارش، دختری جوان در 20 قدمی بیمارستان سجاد، دچار حادثه شد و بنا به اظهارات درج شده در رسانه‌ها براساس شاهدان عینی، مسئولان بیمارستان پس از 20 دقیقه به سراغ مصدوم رفتند. شاهدان عینی این حادثه عنوان کردند؛ زمانی که مسئولان بیمارستان را در جریان این واقعه گذاشتند، با این واکنش مواجه شدند که انتقال مصدوم  وظیفه نیروهای اورژانس است و از انتقال وی به بیمارستان امتناع کردند.

تصادف در میدان فاطمی

گویا به تازگی این موضوع مد شده که برای توجیح انجام ندادن وظایف، دلیل و قانون‌های جدید عنوان می‌شود. این موضوع باعث شد تا به سراغ  امین صابری‌نیا، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی برویم. وی در پاسخ به این پرسش که اگر فردی در مقابل بیمارستان دچار حادثه شود آیا باید صبر کرد تا اورژانس برای انتقال مصدوم بیاید؟ گفت: تمامی بیمارستان‌ها و حتی مراکز درمانی دولتی یا خصوصی در شرایطی که در مورد وضعیت فرد مصدوم، احتمال خطرمرگ وجود داشته باشد، باید برای انتقال چنین موردهای سریع اقدام کنند.

صابری‌نیا افزود: طبق قوانین، خودداری از کمک به بیمار توسط کادر درمانی، از 3 ماه تا دو سال و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

زمانی که این صحبت‌ها از سوی رئیس اورژانس مطرح شد، موضوع را از سجاد رضوی، مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت جویا شدیم که وی معتقد بود، در حادثه دیروز، چنین مسئله ای رخ نداده است و زمانی که این حادثه رخ داده، مردم از مسئولان بیمارستان کمک خواستند و با توجه به اینکه اصلا وظیفه این بیمارستان نبوده ، اقدامات لازم را انجام داده شده و مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.

تصادف در میدان فاطمی

وی در پاسخ به این سوال شاهدان عینی مطرح کردند که عوامل بیمارستان از انتقال این بیمار خودداری کردند و فرد مذکور 20 دقیقه به حال خود رها شده است، گفت: چنین چیزی رخ نداده و عوامل بیمارستان از جراح گرفته تا دیگر پرسنل، بر سر بالین بیمار رفته و وی را در کمتر از زمانی که در رسانه ها مطرح شده، به بیمارستان منتقل کردند. اما متاسفانه شدت حادثه آنقدر زیاد بود که بیمار به شدت دچار آسیب شده و  همین مسئله منجر به مرگ وی شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت درباره فوت این بیمار گفت: شدت حادثه، عامل مرگ این بیمار بوده و نمی توان گفت که کم کاری در احیا، سبب فوت آن شده است.

تناقض گویی در تایم رسیدن به وضعیت بیمار در محل حادثه به بیمارستان سبب شد تا به سراغ حسن عباسی، سخنگوی اورژانس برویم که وی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: از زمانی که این حادثه به عوامل اورژانس اعلام شد، 12 دقیقه زمان تا هنگامی که عوامل اورژانس به سر صحنه رسیدن اقدامات لازم از سوی بیمارستان سجاد انجام شده است.

وی تصریح کرد: البته باید به این مسئله توجه کرد که مصدوم خونریزی شدیدی داشته و از طرفی هم در چنین زمان‌هایی هر یک دقیقه برای شاهدان عینی به مثابهه 10 دقیقه می‌گذرد و معمولا این زمان‌ها برای کسانی که از نزدیک حادثه را رویت می‌کنند طولانی است و این در شرایطی است که حتی شاهدان عینی به دلیل شرایط جوی حادثه نمی‌توانند به خوبی خونسردی خود را حفظ کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

تصادف در میدان فاطمی

طبق اعلام مسئولان مصدوم از ناحیه سر دچار جراحات شدیدی شده بود که این تایم‌ها هیچ کمکی در زنده ماندن آن نمی کرد و هیچ گونه کوتاهی از سوی بیمارستان رخ نداده است.

ای کاش قانون‌های نانوشته‌ای باشد که همه خود را ملزم به انجام ان بدانند که در هنگام بروز حوادث این چنینی بدون نیاز به هماهنگی با ارگانی اقدامات لازم انجام شود و شاهد چنین موضوعات در سطح جامعه نباشیم.



انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز