تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
سازنده مستند «فریب اوباما» عنوان کرد

الکس جونز:«جنگ ستارگان» ابزار تبلیغاتی پنتاگون است

«الکس جونز» مستندساز و مجری آمریکایی، فیلم «جنگ ستارگان» را ابزار تبلیغاتی پنتاگون دانسته و یکی از اهداف ساخت این فیلم را همراستا با بسیاری دیگر از فیلم‌های آمریکایی، استخدام زنان بیشتری در ارتش آمریکا عنوان کرد.
کد خبر: ۸۴۷۲
«جنگ ستارگان»

اخبار معاصر: فیلم سینمایی «جنگ ستارگان:نیرو برمی‌خیزد»، هفتمین قسمت از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» که از جمعه گذشته در سینماهای آمریکای شمالی اکران شده است، با حواشی بسیاری همراه بوده است.

فیلمی که پیش فروش بلیط‌هایش از دو ماه قبل توانست در این عرصه رکورد تاریخ سینما را از آن خود کند، اکنون به حدی با استقبال علاقمندان به سینما روبرو شده که به گفته برخی نشریه‌های سینمایی، می‌رود تا رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را نیز بشکند.

اگرچه همواره فیلم‌های ژانر علمی تخیلی مورد اقبال مردم آمریکا بوده ولی فیلم سینمایی «جنگ ستارگان» از آن‌جمله فیلم‌هایی است که نسبت به دیگر فیلم‌های مشابه خود از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

امتیاز برخورداری از حمایت‌های پنتاگون و کاخ‌ سفید، امتیازی که هر فیلمی از آن برخوردار نیست، این مسئله تا آنجا پیش می‌رود که «باراک اوباما»، ریاست‌جمهوری آمریکا، زمان کنفرانس مطبوعاتی آخر سال خود که یکی از مهمترین‌ کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش محسوب می‌شود را کاهش می‌دهد و در این میان به این مسئله اعتراف می‌کند که خود را ملزم می‌داند که هر چه زودتر برای تماشای فیلم «جنگ ستارگان» برود. در این کنفرانس همچنین اعلام می‌شود که کاخ سفید اکرانی ویژه مخصوص خانواده ارتشی‌های آمریکا ترتیب داده است.

«الکس جونز» مستند ساز و مجری رادیویی آمریکای که فیلم‌هایی چون «فریب اوباما»، «رازهای سیاه در بوهیمین گروو »، «آخربازی: نقشهٔ بردگی جهانی» و «پول خرد» (با موضوع حملات 11 سپتامبر) را در کارنامه کاری خود دارد، معتقد است که سری‌ فیلم‌های «جنگ ستارگان» ابزار تبلیغاتی پنتاگون است.

«جونز» در این‌باره در برخی از مصاحبه‌هایش و حتی در صفحه‌های مجازی خود متذکر شده است که بخشی از هدف پنهان پشت فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، ترغیب زنان برای نام نویسی در خطوط مقدم ارتش است.

«جونز» عنوام می‌کند که دلیل وجود پررنگ قهرمانان و مبارزان زن در این فیلم و دیگر فیلم‌ها طی سال‌های اخیر، دقیقا همین مسئله است.

بنا بر این گزارش، داستان فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» 30 سال بعد از اتفاقات بازگشت جدای رخ می‌دهد.

موسیقی متن این قسمت از جنگ ستارگان را همچون قسمت‌های قبل «جان ویلیامز» ساخته و «جورج لوکاس» نیز به عنوان مشاور خلاق در این پروژه سینمایی حضور داشته است.

فیلمبردای این فیلم در ابوظبی و ایسلند آغاز شده و بقیه آن نیز در استودیو پاینوود در انگلستان ساخته شده است.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز