تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°

۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

حسینه زاریا در نیجریه تخریب شد

نیروهای ارتش نیجریه با استفاده از بولدوزر، حسینیه شیعیان را در منطقه زاریا به طور کامل تخریب و آن را به تلّی از خاک بدل کرده‌اند.
کد خبر: ۸۴۸۳
حسینیه بقیه اللهاخبار معاصر: نیروهای ارتش نیجریه با استفاده از بولدوزر، حسینیه شیعیان را در منطقه زاریا به طور کامل تخریب و آن را به تلّی از خاک بدل کرده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش اسلامی نیجریه گزارش داد: سربازان این کشور دیروز (یکشنبه، 29 آذر) حوالی ساعت 2 عصر به وقت محلی حسینیه بقیة‌الله را تخریب کردند.

نیروهای نیجریه هفتۀ گذشته نیز پس از حمله به مسلمانان حاضر در این حسینیه، به بخشی از آن آسیب رساندند. 

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که نیروهای ارتش نیجریه در تاریخ 22 آذر نیز با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی، یکی از روحانیون شیعۀ نیجریه، در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا وی را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی داشتند، تیراندازی کردند.

در حملات خونین ارتش نیجریه علیه شیعیان تا کنون صدها نفر جان خود را از دست دادند.  

ارتش نیجریه پس از دستگیری زکزاکی اعلام کرد او و همسرش صحیح و سالم هستند. با وجود این، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که این روحانی را مجروح و غرق در خون نشان می‌دهد. اندکی بعد اعلام شد این روحانی در یک بیمارستان نظامی تحت مداوا است.

در عین حال کمیسیون حقوق بشر اسلامی (IHRC) چندی پیش اعلام کرد مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد ارتش نیجریه قربانیان مسلمان حملات اخیر را در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌کند.

این نهاد غیرانتفاعی مستقر در لندنِ انگلیس همچنین تیراندازی نیروهای دولتی به سوی افراد حاضر در تظاهرات مسالمت‌آمیز در کادونا را تایید کرد.

بسیاری از کشورها و همچنین نهادهای دولتی خشونت علیه شیعیانِ نیجریه را مورد انتقاد قرار داده‌اند، با این وجود اوضاعِ این کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز