تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°

۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
سخنگوی نیروهای عراقی :

عملیات‌ آزادسازی شهر «الرمادی» آغاز شد

سخنگوی نیروهای عراقی از آغاز عملیات گسترده آزادسازی شهر «الرمادی» مرکز استان الانبار از دست تروریست‌های داعش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۸

عملیات‌ آزادسازی شهر «الرمادی» آغاز شداخبار معاصر: سخنگوی نیروهای عراقی از آغاز عملیات گسترده آزادسازی شهر «الرمادی» مرکز استان الانبار از دست تروریست‌های داعش خبر داد.

وعده آغاز عملیات آزادسازی شهر «الرمادی» از دست تروریست‌های داعش، که پیش از این مقدمات آن در حال انجام بود؛ دقایقی پیش عملی شد و سخنگوی نیروهای ارتش عراق از آغاز عملیات آزادسازی «الرمادی» خبر داد.

«عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق صبح امروز (سه شنبه) اعلام کرده بود که عملیات آزادسازی «الرمادی» مرکز استان الانبار امروز آغاز خواهد شد.

برای آغاز این عملیات از هفته‌ها پیش عملیات‌های جزئی و کوچک آغاز شده بود و در هفته گذشته نیروهای عراقی توانستند مناطق «التأمیم»، «القادسیه» و «البوذیاب» را در شهر الرمادی آزاد کنند.

ساعاتی پیش نیز نیروهای موسوم به «سرویس مبارزه با تروریسم» توانستند وارد محله «حی‌البکر» شده و در جنوب «الرمادی» مقاومت اولیه تروریست‌های داعش را بشکنند.

پیش از این هواپیماهای ارتش عراق با پخش اعلامیه بر فراز شهر «الرمادی» از مردم خواسته‌ بودند تا شهر را ترک کنند اما تروریست‌های داعش مانع از خروج مردم می‌شوند.

در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار شهروند عادی در شهر الرمادی باقی مانده‌اند و بنا بر گزارش‌ها تروریست‌های داعش ۴۰درصد استان الانبار و بخش‌های گسترده‌ای از الرمادی را در دست دارند.


انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز