تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
هوای شهر ری در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت؛

شهر ری رکورد دار آلودگی‎ هوا بدون تعطیلی مدارس! +نمودار

با آنکه امروز میزان غلظت آلاینده‌ها هوای شهر ری، رکورد ناسالم‌ترین هوا در سراسر تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را زد و وارد مرحله خطرناک ناسالم شد، دولت از تعطیل‌کردن مدارس شهر ری خودداری کرد!
کد خبر: ۸۵۴۵
اخبار معاصر: با آنکه امروز میزان غلظت آلاینده‌ها و آلودگی هوای شهر ری، رکورد ناسالم‌ترین هوا در سراسر تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را زده و وارد مرحله بسیارخطرناک "ناسالم" شده است، دولت از تعطیل‌کردن مدارس شهر ری خودداری کرد که برای این اقدام مشکوک، گمانه‌های مختلفی در ذهن مردم شکل گرفته است.

نمودار آلودگی هوا در تهران
چهارشنبه خاکستری شهر ری، رکورددار آلودگی هوای تهران (نقشه 8 صبح امروز چهارشنبه)

بر اساس گزارش روزانه و ساعت به ساعت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای صبح امروز شهرری، عدد 161 را نشان می‌دهد که 45 واحد بیش از شاخص آلودگی روز سه‌شنبه و 6 واحد بیش از شاخص آلودگی روز دوشنبه است.

نمودار آلودگی هوا

بر اساس نمودار زیر، هوای شهر ری، از مرز "هوای ناسالم برای گروه‌های حساس" هم عبور کرده و وارد مرحله خطرناک "ناسالم" (برای همه) شده است؛ با این حال، دولت از تعطیل‌کردن مدارس این منطقه خودداری کرده است که علت آن هنوز اعلام نشده است. این در حالی است که مدارس شهر ری، در روزهای دوشنبه (30 آذر) و سه‌شنبه (اول دی)، به رغم هوای به مراتب پاک‌تر نسبت به امروز (چهارشنبه)، تعطیل شده بود.

نمودار آلودگی هوا

این در حالی است که مسؤولان دولتی به رغم اطلاع از پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری جوی تا پایان هفته اطلاع داشته‌اند و امکان افزایش آلاینده‌های جوی طی روز چهارشنبه، امکانی بدیهی بوده است که بر اساس این پیش‌بینی، باید در انتظار افزایش غلظت آلاینده ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون در تهران نیز باشیم.

جداول زیر، بیانگر میزان تفاوت آلودگی هوای شهر ری در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه نسبت به دو روز قبل از آن در همین ساعت است:

جدول شاخص کیفیت هوا
جدول شاخص کیفیت هوای شهر ری در روز دوشنبه 30 آذرماه، عدد 155 را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: مشرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز