تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
معاون وزیر بهداشت خبر داد

تشکیل کلینیک‌های سلامت خانواده برای ارائه مشاوره‌ جنسی

معاون وزیر بهداشت از تشکیل کلینیک‌های سلامت خانواده برای ارائه مشاوره‌های جنسی با مشارکت گروه‌های پزشکی - روانشناس, روانپزشک, روحانی و متخصص زنان و زایمان در ۱۳ دانشگاه کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۹
علی اکبر سیاریاخبار معاصر: علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت در حاشیه ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی با اشاره به اینکه باید سلامت خانواده ایرانی بهتر شود بر مقوله آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: بر این اساس وزارت بهداشت نیز به دلیل آنکه آسیب‌های اجتماعی بر سلامت فردی تاثیرات خطرپذیری دارد در این مقوله برنامه‌هایی در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مقولات مهم خانواده‌ها طلاق است, گفت: در یک مطالعه روی 400 خانوار نشان داده شد که 63 درصد نارضایتی و سردی آنان به دلیل مباحث جنسی و عدم رضایت از این مقوله است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت برای این امر با سه کار ارتباط دارد, نخست - آموزش قبل از ازدواج و استمرار آموزش‌ها بعد از ازدواج است تا افراد بتوانند خودشان مسائل را حل کنند.

سیاری خاطرنشان کرد: بر این اساس گروه‌هایی متشکل از روانشناس, روانپزشک, روحانی و متخصص زنان و زایمان را گردهم می‌آوریم تا به افراد در این مقولات مشاوره داده شود, بنابراین در 13 دانشگاه طی برنامه‌های جدیدمان این مراکز و گروه‌ها را با تهیه مواد آموزشی در سراسر کشور توسعه خواهیم داد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز